۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۳
قیمت ها شبانه باد کردند؛ بازار خرید خودرو پنچر شد!
بازار گزارش می دهد

قیمت ها شبانه باد کردند؛ بازار خرید خودرو پنچر شد!

کوییک آر، تیبا هاچ بک، سمند و رانا چهار خودرویی بودند که در هفته جاری ۵ تا ۱۳ میلیون تومان رشد قیمت داشتند.

بازار؛ گروه خودرو: با گذشت حدود دو هفته از فعالیت بازار خودرو در کشور، موتور افزایش قیمت ها گرم شده و قدرت خرید مشتریان هر روز نسبت به گذشته با کاهش مواجه می شود.

قیمت ها نه به حرف معاون وزیر گوش می دهند و شبانه پایین می آیند و نه وعده های وزیر در حوزه خودرو محقق می شود!

وزیر صمت که وعده بهبود بازار خودرو داده بود و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا را برای نیل به این هدف تغییر داد، اما ظاهرا وزارت صمت تاکنون موفقیت قابل توجهی را در خودروسازی به دست نیاورده است. مساله ای که با کمبود نقدینگی خودروسازان و کاهش قدرت خرید مشتریان احتمالا باید منتظر شنیده شدن زنگ خطر این صنعت در ماه های آینده باشیم، شاید بهتر باشد وزارت صمت برای بهبود ساختار صنعت و بازار خودرو با مافیا آن مقابله کند.

قیمت ها شبانه باد کردند بازار خرید خودرو پنچر شد!

کوییک آر خودرو طی یک هفته گذشته با افزایش پنج میلیون تومانی مواجه شد. این خودرو از بها ۲۲۰ میلیون تومان در بازار به قیمت ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است


کوییک آر ۵ میلیون گران شد
کوییک با شعار ارزان ترین هاچ بک بازار از سوی گروه خودروسازی سایپا معرفی و عرضه شد، اما آنطور که به نظر می رسد نه تنها ارزان نیست، بلکه کیفیت قابل قبولی نیز ندارد. این خودرو طی یک هفته گذشته با افزایش پنج میلیون تومانی مواجه شد. این خودرو از بها ۲۲۰ میلیون تومان در بازار به قیمت ۲۲۵ میلیون تومان رسیده است. افزایش بهای که روند صعودی در پیش داشته و در روزهای آینده نیز احتمالا مجدد جهش قیمت را تجربه خواهد کرد.

قیمت ها شبانه باد کردند بازار خرید خودرو پنچر شد!

سمند ال ایکس معمولی در بازار آزاد ۲۷۳ میلیون تومان قیمت داشت و اکنون به بها ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۷ میلیون تومانی سنمد در هفته جاری نشان می دهد که باید منتظر جهش قیمت این خودرو در روزهای آینده باشیم

خودرو ملی ۷ میلیون تومان گران شد
سمند خودرو ملی که گروه صنعتی ایران خودرو شوآف فراوانی در خصوص آن داشته و دارد. سمند ال ایکس معمولی در بازار آزاد ۲۷۳ میلیون تومان قیمت داشت و اکنون به بها ۲۸۰ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۷ میلیون تومانی سنمد در هفته جاری نشان می دهد که باید منتظر جهش قیمت این خودرو در روزهای آینده باشیم. افزایش بهای که نتیجه آن زیان انباشت و عدم عرضه براساس تقاضا است.

قیمت ها شبانه باد کردند بازار خرید خودرو پنچر شد!

رانا در هفته کذشته افزایش بها ۱۳ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این خودرو ابتدا هفته جاری بها ۲۸۲ میلیون تومانی داشت، اما امروز به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است

افزایش بها ۱۳ میلیون تومانی رانا
رانا را ایران خودرو برای جایگزینی پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ طراحی و تولید کرد، محصولی که در هفته کذشته افزایش بها ۱۳ میلیون تومانی را تجربه کرده است. این خودرو ابتدا هفته جاری بها ۲۸۲ میلیون تومانی داشت، اما امروز به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است. به نظر می رسد که این محصول در هفته آینده بتواند قیمت ۳۰۰ میلیون تومان را رد کند. البته گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش تیراژ می توان مانع از افزایش بها خودروها شود.

قیمت ها شبانه باد کردند بازار خرید خودرو پنچر شد!

تیبا هاچ بک طی هفته جاری افزایش بها ۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است. تیبا هاچ بک در ابتدا هفته جاری بها ۱۸۵ میلیون تومانی در بازار داشت که امروز به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان رسیده است

تیبا ۷ میلیون تومان گران شد
تیبا هاچ بک یکی دیگر از محصولات پر فروش نارنجی پوشان جاده مخصوص است، این خودرو هاچ بک طی هفته جاری افزایش بها ۷ میلیون تومانی را تجربه کرده است. تیبا هاچ بک در ابتدا هفته جاری بها ۱۸۵ میلیون تومانی در بازار داشت که امروز به قیمت ۱۹۲ میلیون تومان رسیده است. این افزایش قیمت نشان می دهد که خودروسازان در عرضه محصول در سال جاری موفق نیستند.

قیمت ها کنترل می شود؟
انتظار کاهش قیمت خودرو باتوجه به زیان انباشت ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان و افزایش ۵۷ درصد دستمزدها، در سال جاری برخلاف ادعا خودروسازان و وزیر صمت است. وزیر صمت وعده داده بود که بازار خودرو را کنترل می کند، اما به دلیل زیان انباشت و نبود نقدینگی خودروسازان در سال گذشته نتوانسته بیشتر از ۸۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند. اگر در سال جاری این موضوع ادامه دار باشد، باید انتظار خودروهای بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان در بازار داشت.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به دلیل نداشتن برنامه های منطبق به واقعیت های صنعتی در خودروسازی باشد. وعده حذف قرعه کشی نیز به سایر وعده های وزیر صمت پیوست، این درحالی است که مشتریانی در بازار وجود دارند که بیش از ۲۰ بار ثبت نام کرده اند اما موفق به ورود در قرعه کشی نشدند.

کد خبر: ۱۴۵٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha