۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
عربستان و کویت خواستار مذاکره با ایران درباره میدان گازی «آرش» شدند

عربستان و کویت خواستار مذاکره با ایران درباره میدان گازی «آرش» شدند

عربستان و کویت از جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره درباره بهره برداری از میدان گازی مشترک بین سه کشور موسوم به «آرش» دعوت کردند.

به گزارش بازار، وزارت امور خارجه عربستان روز گذشته(چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزرای نفت عربستان و برق، آب و انرژی‌های تجدیدپذیر کویت بر اساس یادداشت تفاهم امضاء شده در شهر کویت به تاریخ ۲۷ ربیع الاول سال ۱۴۴۱ هجری قمری مطابق با ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی و طی صورتجلسه امضا شده بین آن‌ها در تاریخ ۱۸ شعبان ۱۴۴۳ هجری قمری مطابق با ۲۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی برای تسریع در بهره برداری از میدان گازی «آرش» (الدره) واقع در منطقه آبی تقسیم شده موافقت کردند.

وزارت خارجه عربستان اضافه کرد: هم این کشور (عربستان) و هم کویت بر حق بهره برداری از منابع طبیعی در این منطقه و ادامه کار برای آنچه در صورتجلسه توافق امضا شده بین آن‌ها در تاریخ ۲۱ مارس تاکید دارند.

در این بیانیه وزارت خارجه عربستان ادعا کرد که در این پیوند، پیش از این عربستان و کویت از جمهوری اسلامی ایران برای مذاکره جهت تعیین مرز شرقی منطقه آبی تقسیم شده دعوت کرده بودند که به این درخواست‌ها پاسخی داده نشد.

این وزارتخانه اضافه کرد: عربستان و کویت به عنوان یکی از طرف‌های مذاکره کننده بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این مذاکرات دعوت می‌کنند.

پیشتر، «احمد ناصر الاحمد الصباح» در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی‌اش «ژان ایو لودریان» گفت که میدان گازی الدره (آرش) یک موضع سه جانبه میان این کشور، عربستان و ایران است.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha