۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
آمادگی افزایش فروش نفت را داریم| تولید ۴ میلیون بشکه نفت به تجهیزات نفتی آسیب می زند
رئیس کمیته نفت مجلس در گفتگو با بازار:

آمادگی افزایش فروش نفت را داریم| تولید ۴ میلیون بشکه نفت به تجهیزات نفتی آسیب می زند

حسین زاده رئیس کمیته نفت مجلس گفت:در حال حاضر می‌توانیم ۴ میلیون بشکه تولید نفت داشته باشیم اما باید بدانیم این مسئله عملاً به تجهیزات نفتی و میادین آسیب وارد خواهد کرد.

حسین حسین زاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه حوزه نفت نیازمند نوآوری و نوع نوسازی در تجهیزات است، بیان کرد: نه اینکه نمی‌توانیم در سال جاری افزایش تولید نفت داشته باشیم لذا ما با همین تجهیزات هم در گذشته ۵ الی ۶ میلیون تولید نفت مان بوده است.

وی تاکید کرد: بنابراین با توجه به شرایط فعلی بنده بعید می‌دانم بتوانیم در سال جاری بیش از سه میلیون بشکه نفت تولید کنیم البته ظرفیت برای افزایش تولید نفت وجود دارد اما باید بپذیریم که در صورت افزایش تولید نفت به زیرساخت‌های موجود فشار وارد خواهیم کرد.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر ما قلب یک چاه نفتی را باز می کنیم باید مرتباً به این حلقه چاه رسیدگی و برای آن هزینه کنیم چرا که هزینه نگهداشت و تجهیزات این مسئله باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعاً ما در سال جاری افزایش تولید نفت خواهیم داشت اما به شرط اینکه برای نگهداشت چاه‌های نفت هزینه کنیم.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در حال حاضر می‌توانیم ۴ میلیون بشکه تولید نفت داشته باشیم اما باید بدانیم این مسئله عملاً به تجهیزات نفتی و میادین آسیب وارد خواهد کرد به نحوی که دیگر نمی توانیم دو میلیون بشکه نفت تولید کنیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه در صورت هرگونه توافق در وین وزارت نفت آمادگی افزایش فروش نفت را دارد، بیان کرد: این توانمندی و ظرفیت از سوی وزارت نفت وجود دارد با این حال حتماً باید در بحث نگهداشت میادین نفتی سرمایه گذاری مناسبی در کشور صورت گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما می‌بایست در بازار نفت فعال تر از اینها عمل کنیم اینکه ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار بشکه نفت به فروش برسانیم شاید زیاد توفیقی نباشد اما اگر می خواهیم در حوزه دیپلماسی انرژی فعال تر عمل کنیم باید نقش آفرینی مان در اوپک بیشتر شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      توروخدا نفروشید سرمایه ملی مردم را کی سیر میشید مردم را بیچاره کردید