۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
ممنوعیت ورود مسافران هوایی مشکوک به کرونا
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد

ممنوعیت ورود مسافران هوایی مشکوک به کرونا

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز با حداکثر ظرفیت به شرط رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی بدون اشکال است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رضا جعفرزاده گفت: با توجه به اینکه در هواپیما، هنگام اوج گیری و فرود، هوای داخل کابین جابجا می‌شود، فاصله گذاری اجتماعی در پرواز فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند مانع شیوع ویروس و بیماری شود به همین دلیل، سازمان جهانی هوانوردی در دستورالعمل‌های خود تاکید کرده باید از ورود مسافران ناقل و بیمار با اقداماتی نظیر تب سنجی به هواپیما جلوگیری شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه همه دستورالعمل‌های بهداشتی حین پرواز با هماهنگی مجامع جهانی نظیر سازمان جهانی بهداشت و سازمان جهان هوانوردی و بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و تدوین شده و برای اجرا به خطوط هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور ابلاغ شده است، افزود: این شیوه نامه با عنوان شیوه نامه ۱۹۰۰ (CAD-۱۹۰۰) در سامانه قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir در دسترس عموم مسافران قرار دارد و مسافران می‌توانند هرگونه تخلف و تخطی از این دستورالعمل را از طریق سامانه حقوق مسافر به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند.

به گفته جعفرزاده، هم اکنون اکثر پروازها با حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت انجام می‌شود و فقط در مسیرهای پرترددی نظیر مشهد مقدس احتمال دارد که ظرفیت هواپیما کامل باشد.

وی افزود: در پرواز انتقال دانشجویان از ووهان به تهران هم، بیش از ۸۰ مسافر با یک هواپیما منتقل شدند که این امری متداول در خطوط هوایی جهان است و در صورت رعایت پروتکل‌ها و سوار شدن افراد سالم، نگرانی برای شیوع بیماری وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha