۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱
کاهش سنگین حجم معاملات رمز ارز هند با وضع مالیات ۳۰ درصدی!
بازار گزارش می‌دهد؛

کاهش سنگین حجم معاملات رمز ارز هند با وضع مالیات ۳۰ درصدی!

با اجرایی شدن قانون پرداخت مالیات ۳۰ درصدی بر عایدات حاصل از سود رمز ارزها در هند، تعداد معامله گران این بازار بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار، با اجرایی شدن قانون پرداخت مالیات ۳۰ درصدی بر عایدات حاصل از سود رمز ارزها در هند، اکنون با گذشت ۱۱ روز از اجرایی شدن این قانون، آمارها حاکی از افت بسیار محسوس معامله گران این بازار در هند به عنوان یکی از بزرگترین پایگاه های اصلی مبادلات رمز ارزی جهان است.

بر اساس این گزارش، موسسه تحقیقات بلاکچین هندی «کرباکو» با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرد که وضع مالیات سنگین بر درآمد حاصل از سود معاملات ارزهای دیجیتال در هند، منجر به ریزش ۷۰ درصدی حجم معاملات در این کشور شده است.

بنا بر اعلام کرباکو، حجم معاملات روزانه صرافی «وزیر ایکس» به عنوان بزرگترین صرافی رمزارزی هند، از حدود ۴۸ میلیون دلار در ۱ آوریل به ۱۳.۲ میلیون دلار در ۱۱ آوریل سقوط کرده و دیگر صرافی های این کشور چون CoinDCX و Bitbns نیز ریزش های مشابهی را تجربه کرده اند.

همچنین جدا از وضع قوانین سختگیرانه مالیاتی کریپتو که تحت دسته قوانین مربوط به قمار هند تنظیم شده، بسیاری از شرکت های واسط پرداخت های یکپارچه (UPI) نیز روابط خود را با صرافی های رمزارزی در این کشور قطع کرده که منجر به ایجاد اختلال شدید در تراکنش های بانکی میان مشتریان و صرافی های رمز ارزی شده است.

این حرکت سختگیرانه دولت هند در حالی صورت گرفته که بسیاری از سرمایه گذاران در جامعه کریپتو هشدار داده‌اند که این اقدامات مالیاتی غیرعملی بوده و وضع محدودیت‌های اضافی در تجارت کریپتو آسیب بیشتری به اقتصاد پررونق صنعت ارزهای دیجیتال هند وارد خواهد کرد که اثرات اولیه آن هم اکنون قابل مشاهده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha