۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
پیش‌بینی ۲۹ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریای خزر
موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد

پیش‌بینی ۲۹ میلی‌متر بارش در حوضه آبریز دریای خزر

موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام از پیش‌بینی ۲۹ میلی‌متری بارش برای حوضه آبریز دریای خزر در هفته آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، بر اساس پیش بینی این موسسه، حوضه آبریز دریای خزر با بیشینه بارش ۳۱ میلی‌متری تا ۲۶ فروردین و ۲۹ میلی‌متری تا دوم اردیبهشت از مجموع ۶ حوضه آبریز اصلی کشور، تنها حوضه آبریز با بالاترین میزان بارش است و بقیه حوضه‌های آبریز بارش چندانی را تجربه نخواهند کرد.

بر این اساس، برای این هفته که ۴ روز از آغاز آن گذشته، وقوع بارش برای مناطق واقع در شمال کشـور به‌خصوص شـمالغرب و برخی از مناطق در محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس پیش‌بینی شده و بـا توجـه بـه چشم‌انداز بارش پیش‌بینی‌شده برای هفته دوم (منتهی به دوم اردیبهشت)، وقوع بارش برای مناطق شمالی کشور تا محدوده رشته‌کوه‌های زاگرس مورد انتظار است.

بر این اساس تا۲۶ فروردین بالاترین میزان بارش با بیشینه ۳۱ میلی‌متری و متوسط ۸ میلی‌متری در حوضه آبریز دریای خزر پیش بینی می‌شود و حوضه آبریز فلات مرکزی هم با بیشینه بارش ۲۶ میلی‌متری و متوسط بارش ۲ میلی‌متری، مقام دوم در میزان بارش‌ها را دارد.

بر اساس این پیش بینی، حوضه آبریز دریاچه ارومیه تا ۲۶ فروردین، بیشینه ۲۲ میلی‌متری با متوسط بارش ۶ میلی‌متری و حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان هم بیشینه بارش ۱۸ میلی‌متری و متوسط بارش ۲ میلی‌متری را تجربه خواهند کرد.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha