۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
قرارداد عراق برای دسانکو چقدر درآمد دارد؟
دارویی ها جان می گیرند؟

قرارداد عراق برای دسانکو چقدر درآمد دارد؟

ثبت اولین محصول آنکولوژی در کشور عراق منجر شد تا در شرایطی که بازار بیش از ۳۰ هزار واحد افت داشت تقاضا برای نماد دسانکو افزایش یابد و در محدوده مثبت معامله شود.

بازار؛ گروه بورس: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی وابسته به گروه دارویی برکت با نماد دسانکو موفق به ثبت اولین محصول انکولوژی در کشور عراق گردید همچنین این شرکت در مناقصه صادرات دارو به کشور عراق جمعا به مبلغ ۷۶۰،۵۰۳ دلار برنده شده که با نرخ روز ارز نیمایی معادل ۱۹ میلیارد تومان برآورد شده که تقریبا برابر با درآمد یک ماه شرکت است، به همین دلیل یک نوسان مثبت کوتاه مدت می تواند در معملات این سهم ایجاد کند.

نماد دسانکو در معاملات روز سه شنبه نوسانی ۷ درصدی داشت و از آنجایی که چشم انداز مثبتی برای درآمد این شرکت در سه ماهه اول امسال ایجاد شده تقاضا برای این نماد افزایش یافته به همین دلیل پیش بینی می شود به نسبت قدرت خریدار به فروشنده در روزهای آتی هم متعادل معامله شود.

این نماد در سه ماهه سودی کمتر از ۲ درصد داده و در یک ساله هم بازدهی نماد ۷ درصد بوده که به نظر می رسد ظرفیت بالایی برای افزایش ارزش سهام داشته باشد و شاید خبر مربوط به ثبت محصول شرکت در عراق زمینه رشد بیشتر درآمد شرکت و به تبع آن افزایش ارزش سهام اتفاق بیفتد.

در حال حاضر گروه دارویی در کف حمایتی قرار دارد و در چند وقت اخیر هم بیشترین اصلاح را داشته است هرچند افزایش نرخ دلار به عنوان یک سیگنال منفی منجر به افزایش عرضه در سهام این گروه شد، اما در ادامه با تغییر سیاست تخصیص ارز دولتی شاهد افزایش تقاضا برای این نمادها خواهیم بود، به خصوص که دیروز بانک مرکزی از تخصیص یک میلیارد دلار ارز به شرکت های دارو سازی خبر داده است . با این حال تک نمادهایی مانند دسانکو هم به دلیل ظرفیت بالایی که در درآمدزایی دارد احتمالا راه خود را از بازار جدا می کند و روند صعودی خود را محقق می کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha