۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
رشد صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۸
مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی مطرح کرد

رشد صادرات محصولات کشاورزی در سال ۹۸

بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: به رغم تمامی چالش‌ها و مشکلاتی که به واسطه اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر سر راه صادرات ایران قرار دارد، صادرات بخش کشاورزی با همت و تلاش بی‌وقفه صادرکنندگان و پشتیبانی بخش تولید، عملکردهای بسیار خوبی در سال ۹۸ داشته است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری بیان داشت: محصولات کشاورزی کشورمان در بخش‌های خشکبار، میوه و تره‌بار، گل و گیاهان دارویی، خوراکی، صنعتی، زینتی، آبزیان و محصولات پروتئینی دارای تنوع خوبی است به گونه‌ای که طی سال ۹۸ به ویژه در حوزه صادرات خشکبار، میوه و تره‌بار و آبزیان به دستاوردهای ارزشمندی رسیده‌ایم.

 وی یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار متنوعی در حوزه‌های تولید، فرآوری، بسته‌بندی و ارزش‌آفرینی در بخش کشاورزی ایجاد شده که هنوز بخش مهمی از این قابلیت‌ها به مرحله اجرا نرسیده و امیدواریم در سال جاری با کمک و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط به بهره‌برداری رسیده و منجر به ارزآوری شود.

 بازاری تاکید کرد: آماده‌سازی نیروی انسانی جوان، متخصص و کاربلد و مسلط به دانش روز صادرات یکی از الزامات و سرمایه‌گذاری‌های مهم در راستای توسعه و جهش متوازن در بخش کشاورزی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: تجهیز واحدهای سورت و بسته‌بندی و تامین ماشین‌آلات و فناوری‌های مورد نیاز و حمایت از بنگاه‌های صادراتی پیشرو و خوش‌فکر در بخش کشاورزی  نیاز امروز است و بایستی در سال جهش تولید، حمایت و پشتیبانی از صادرگنندگان به ویژه در بخش کشاورزی و ساز و کارهای حفظ و ماندگاری در بازارها و تسهیل هر چه بیشتر رویه‌های مرتبط در دستگاه‌های اجرایی و تامین زیرساخت‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کد خبر: ۱۴٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha