۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
اصفهان ظرفیت تولید ۹۰۰ مگاوات برق خورشیدی دارد| ضرورت توجه بخش خصوصی
معاون استاندار اصفهان:

اصفهان ظرفیت تولید ۹۰۰ مگاوات برق خورشیدی دارد| ضرورت توجه بخش خصوصی

اصفهان - زینلیان، معاون استاندار اصفهان گفت: : استان اصفهان دارای میانگین بالای روزهای خورشیدی با دمای بالا است و ظرفیت تولید ۹۰۰ مگاوات برق در بخش نیروگاه های خورشیدی را دارد.

مهران زینلیان در حاشیه مراسم کلنگ زنی اجرای مرحله دوم طرح نیروگاه خورشیدی شهرستان جرقویه استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به موقعیت استراتژیک استان اصفهان و بهره مندی این استان از ظرفیت های بالای طبیعی اظهار داشت: این ویژگی ها باعث شده است که استان اصفهان ظرفیت های خوبی در توسعه نیروگاه های خورشیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آب یکی از مهمترین چالش های پیش رو و همچنین در سالهای آینده است، ابراز داشت: از این رو توصیه اکید شده است حتی الامکان برای تولید برق با گذر از منابع آبی رو به روش های جدید همانند استفاده از انرژی خورشیدی آوریم.

انرژی خورشیدی فاصله بین تولید و مصرف برق را کم می کند
معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه انرژی خورشیدی فاصله بین تولید و مصرف برق را کم می کند، تصریح کرد: استان اصفهان دارای میانگین بالای روزهای خورشیدی با دمای بالا است که می توان از آن به خوبی برای تولید برق بهره برد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان ظرفیت تولید ۹۰۰ مگاوات برق در بخش نیروگاه های خورشیدی دارد، خاطرنشان کرد: با فراهم آوردن زیرساخت های لازم و حضور فعال بخش های مختلف دستگاه های دولتی و خصوصی می توان امید داشت طی سال های آینده به این مهم برسیم.

فاز دوم طرح نیروگاه خورشیدی شهرستان جرقویه
زینلیان با اشاره به فاز دوم طرح نیروگاه خورشیدی شهرستان جرقویه گفت: در این طرح قرار است ۲۰ مگاوات نیروگاه به ۱۰ مگاوات قبلی افزوده شود.

وی با بیان اینکه شرق استان اصفهان یکی از مناطق بالقوه برای توسعه نیروگاه های خورشیدی است، افزود: باید در این منطقه صنایع بومی و دانش بنیان توسعه پیدا کند تا زمینه برای تاسیس نیروگاه های خورشیدی فراهم شود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه این آمادگی را داریم تا برای نیروگاه های خورشیدی زمین اختصاص دهیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان یک استان صنعتی و دارای صنایع بزرگ و مادر است می توان با بهره مندی از نیروگاه های خورشیدی بخشی از برق مورد نیاز استان را فراهم کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      0 0
      با ده هکتار زمین در بخش امامزاده دارم وخواهان تولید برق از طریق انرژی خورشیدی هستم در صورت تامین برق سرمایه اولیه بصورت وام