۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
شرایط با ثبات اقتصادی به تقاضای سفته‌بازی پایان می دهد| تقویت پول ملی در گرو کاهش تورم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

شرایط با ثبات اقتصادی به تقاضای سفته‌بازی پایان می دهد| تقویت پول ملی در گرو کاهش تورم

قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید ساختارهای اقتصادی کشور را اصلاح کنیم چرا که این ساختارها هستند که می‌توانند ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کنند و جلوی نوسانات را بگیرند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، گفت: اگر مجهز به سیاست و ساختارهای مناسب در امور اقتصادی باشیم حتما پیرو این رویکرد تولید و صادرات ما رونق و ارتقا پیدا خواهد کرد.

این نماینده مجلس افزود: از سوی دیگر وقتی به این موارد توجه نمی‌کنیم و سیاستی بدون پشتوانه علمی اتخاذ می‌کنیم این مسئله تنها می‌تواند مشکلات و معضلاتی را برای کشور ایجاد کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم دست به تقویت پول ملی بزنیم باید جلوی تورم موجود در کشور را بگیریم و بی دلیل نباید برای کشور هزینه تراشی کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید از استفاده بی‌دلیل منابع بانک مرکزی در چاپ پول جلوگیری کنیم، اظهار داشت: ما باید موانع اداری رشد تولید در کشور را از میان برداریم تا بتوانیم حجم تولید را افزایش دهیم لذا وقتی تولید افزایش پیدا می‌کند، حجم صادرات افزایش یافته و واردات کمتر خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: اگر ما سیاست‌های پولی، مالی مالیاتی و بیمه‌ای خودمان را به درستی انتخاب کنیم حتماً به نتایج خوبی دست پیدا خواهیم کرد همچنین باید ساختارهای اقتصادی کشور را اصلاح کنیم چرا که این ساختارها هستند که می‌توانند ثبات اقتصادی را در کشور ایجاد کنند و جلوی نوسانات را بگیرند.

این نماینده مجلس بیان داشت: اگر ما یک شرایط با ثباتی را در اقتصاد کشور پیش‌بینی کنیم دیگر تقاضای سفته‌بازی و تقاضای مقطعی تعیین کننده نخواهد بود.
کد خبر: ۱۴۴٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha