۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
سنگ‌اندازی بانک‌ها با اعمال سلیقه‌ در تعیین ضامنان وام ازدواج
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

سنگ‌اندازی بانک‌ها با اعمال سلیقه‌ در تعیین ضامنان وام ازدواج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از عملکرد سلیقه‌ای بانک ها برای تعیین ضامنین در روند وام‌های ازدواج و اضطراری گفت: از وزیر اقتصاد خواسته‌ایم تا به بانک‌ها در خصوص اعطای وام‌های خُرد تذکر دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ضمن انتقاد از عملکرد و سنگ‌اندازی‌های بانک‌ها برای اعطای وام‌های خُرد و ازدواج گفت: بحث بانکداری یکی از مسایل اصلی در حوزه اقتصاد به شمار می رود و متاسفانه این حوزه دچار مشکلات جدی در زمینه سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات خُرد و کلان و ... است.

وی ادامه داد: بانک‌ها با اعمال سلیقه‌ای در تعیین ضامنین برای پرداخت وام‌های ازدواج، اضطراری و خرد مشکلاتی را برای مهمترین بخش توده مردم یعنی اقشار پایین دست جامعه بوجود آورده‌اند، در صورتی که مجلس و دولت شرایط منطقی و سهلی را برای اعطای وام‌ها تعیین کرده‌اند. بانک‌ها غالبا سلیقه‌ای عمل می‌کنند و بجای اجرای نص صریح قانون، حداکثر سخت‌گیری ممکن را انجام می کنند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: ما نمی‌گوییم بانک ها در قبال اعطای وام‌ها وثایقی دریافت نکنند اما قطعا قانونگذار و دولت این مسایل را در نظر داشته و برای هر وام با میزان مشخص، ضمانت مشخصی را نیز در نظر گرفته و اعلام کرده است. برخی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج چند کارمند رسمی را به عنوان ضامن درخواست کرده‌اند و این موضوع مشکلاتی را برای جوانان بویژه افراد ساکن در روستاها که حتی برای تامین یک کارمند رسمی هم دچار مشکل هستند، موانعی را ایجاد کرده است.

توسلی با بیان اینکه بانک‌ها با اینگونه سنگ‌اندازی‌ها موجب شده‌اند تا اعتبار در نظر گرفته شده برای آن منطقه هزینه نشده و بازگردانده شود، گفت: این موضوع موجب افزایش مشکلات مردم شده است و بنابراین ما هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی از خاندوزی وزیر اقتصاد خواستیم تا به بانک‌ها در خصوص اعطای وام‌های خُرد، ازدواج و اضطراری تذکر دهد تا تضامین رو به صورت منطقی دریافت کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha