۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
۴۷۰ هزار تن گندم برای آرد در مازندران مصرف می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴۷۰ هزار تن گندم برای آرد در مازندران مصرف می شود

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران میزان نیاز و مصرف گندم را برای تولید آرد در استان ۴۷۰ هزار تن بیان کرد و گفت: حدود ۷۰ هزار تن آن از استان و مابقی از سایر مناطق تامین می شود.

عباسعلی وفایی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه نان باید از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد، افزود: متاسفانه در طول سال های گذشته نان از چرخه استاندارد خارج شده است و کارخانه های آرد طبق سلایق و بازاریابی، میل و سلیقه مصرف کنندگان را تغییر دادند.

وی اظهار داشت: اینکه چقدر نان دوام و ارزش غذایی داشته و برای تامین نیاز اثربخش باشد، مورد توجه قرار نمی گیرد و متاسفانه کیفیت نان را در سفیدی آن می دانند در حالی قطعا نان سبوس دار، کیفیت بیشتری دارد.

وی افزود: نان سبوس دار در حال حاضر از سوی افکار عمومی چندان مورد پذیرش قرار نمی گیرد و برای نان بربری ۱۸ درصد، سنگ، لواش و تافتون ۱۵ درصد باید سبوس دار باشد.

وفایی نژاد تصریح کرد: کیفیت نان صرف آرد نیست و به نوع کیفیت گندم، به روز بودن تجهیزات و امکانات کارخانجات بستگی دارد و چگونگی نگهداری آرد و گندم نیز حائز اهمیت است.

مدیرکل غله مازندران یادآور شد: مازندران جزو استان هایی بوده که از چندین استان گندم تامین می کند زیرا متوسط تولید گندم در استان ۶۰ تا ۷۰ هزار تن در سال است درحالی نیاز ما به گندم ۴۷۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: تا سه سال قبل گندم مورد نیاز مازندران از ۱۵ استان تامین می شد و از آردهای متفاوت برخوردار بودیم زیرا گندم ها متفاوت بوده است اما طی چند سال گذشته، تامین گندم استان یکنواخت شده و از گلوتن و پروتئین بالایی برخوردار است.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha