۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
دغدغه های دانش بنیانی ها| معافیت های مالیاتی به کسب و کارهای نوین جان می دهد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

دغدغه های دانش بنیانی ها| معافیت های مالیاتی به کسب و کارهای نوین جان می دهد

بیرجند-مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان خراسان‌جنوبی معتقد است دولت با معافیت مالیاتی همه شرکت های دانش بنیان می‌تواند انگیزه بخشی بسیار خوبی برای ادامه کار به نخبگان این مرز و بوم بدهد.

بازار، گروه استان‌ها: پای صحبتشان که بنشینیم، به وضوح درمی یابیم که شور و نشاط جوانی در آنان با پختگی علمی قرین شده است و آستین همت را بالا زده‌اند تا مجموعه ای را راه اندازی کنند که پایه آن بر اساس تخصص، دانش و فناوری باشد.

مقصود جوانانی است که با تکیه بر تخصص و دانش خود شرکت‌های دانش بنیان را راه اندازی کرده‌اند تا به سمت ایجاد کسب و کار و درآمدزایی بر پایه علم حرکت کنند. جوانانی که از برترین های شهر و استان خود هستند و در خراسان جنوبی، مهد فرهنگ و دانش نیز تعداد زیادی از این افراد مشغول به فعالیت هستند.

جوانی که امیدوارند در سال جاری که به نام «تولید، اقتصاد و دانش بنیان» نامگذاری شده است مسئولین بیش از همیشه پای درد دل های آنان بنشینند، گره از کار آنان گشوده و مسیر حرکت را برایشان سهل‌تر کنند.

و بی شک سرزمینی به رشد و پیشرفت خواهد رسید که به جوانان نخبه و اهل علم خود بها دهد و از ظرفیت آنان برای بهبود شرایط بهره گیرد.

حکیمی نیا از مهندسان جوان خراسان‌جنوبی که در حوزه مهندسی سیستم کار خود را با راه‌اندازی یک شرکت دانش بنیان شروع کرده است و معتقدند است دولت با اقداماتی چون معافیت مالی همه شرکت های دانش بنیان می‌تواند انگیزه بخشی بسیار خوبی برای ادامه کار به نخبگان این مرز و بوم بدهد.

فعالان در شرکت های دانش بنیان خلاق و پرانرژی هستند

سعید حکیمی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان مهندسی سیستم خود با عنوان «شرکت دانش بنیان مهندسی سیستم فرانشر نور فروزان» را به‌عنوان یک شرکت نرم افزاری و برنامه نویسی در سال ۱۳۹۶ با عضویت در مرکز رشد واحدهای فناور قاین راه‌اندازی کرده است، اظهارکرد: بسیاری از کسانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کنند، افرادی نخبه، خلاق و با پشتکار هستند.

این جوان فعال خراسان‌جنوبی که تاکنون هفت کتاب در زمینه‌های دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی و امنیت وب سایت ها نوشته است، اظهارکرد: با وجود این جوانان نخبه در شهرستان‌های مختلف شاهد این هستیم که اکثر استارتاپ‌های مطرح کشور، رشد یافته از کلان شهرها هستند و کمتر استارتاپی را می‌توان پیدا کرد که از نقطه صفر در این استان تاسیس و توسعه یافته باشد.

حکیمی‌نیا ادامه‌داد: به‌نظرم یکی از دلایل مهم این است که تمرکز سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها بر حضور در کلان شهرهایی مانند تهران و مشهد است.

بستر حضور شتاب دهنده‌ها در خراسان جنوبی فراهم شود
وی با تأکید بر اینکه فراهم آوردن بستری برای حضور سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها در خراسان‌جنوبی می‌تواند عامل مثبتی برای رشد استارتاپ‌های این منطقه باشد، افزود: کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار به خودی خود زحمات بسیار زیادی را به دنبال دارد و از نظر اینجانب هزینه‌ها، دغدغه‌ها و زحمات ایجاد کسب‌وکارهای دانش بنیان که عموما زاده یک ایده‌ی نو و خلاقانه هستند چندین برابر بیشتر است.

جوان نخبه خراسان جنوبی با بیان اینکه معرفی یک ایده نو به جامعه و اثبات آن کاری زمان‌بر و همراه با ریسک است، گفت: اکنون تصور کنید که موسسان یک شرکت دانش بنیان در فضای پر تلاطم خود که هنوز از موفقیت و ادامه مسیرشان کاملا مطمئن نیستند، باید دغدغه‌های جدی هم در خصوص مسائل مالیاتی داشته باشند!

فراهم آوردن بستری برای حضور سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها در خراسان‌جنوبی می‌تواند عامل مثبتی برای رشد استارتاپ‌های این منطقه باشد

حکیمی نیا اظهارکرد: به نظرم دولت نگرش و نگاه خود به سرمایه گذاری روی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق را می‌تواند تقویت و متفاوت کند، یعنی به‌جای تمرکز بر دریافت مالیات از این دسته شرکت‌ها، می‌توان با معافیت‌های مالیاتی انتظار این را داشت که مشاغل بیشتری ایجاد شود.

وی افزود: در واقع معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند عاملی بسیار انگیزه بخش برای ادامه دادن مسیر و گسترش فعالیتشان باشد و حتی افراد بیشتری را تشویق به راه اندازی شرکت دانش بنیان نماید.

معافیت مالیاتی شامل همه شرکت های دانش بنیان شود
مدیر یکی از شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی گفت: البته باید به این نکته نیز اشاره کنم که معافیت های مالیاتی در حال حاضر شامل شرکت‌های دانش بنیان نوع یک و دو می شود در حالی شرکت های دانش بنیان نوع سه نیز افزوده شده و اتفاقا به دنبال بحث معافیت های مالیاتی بودند.

حکیمی نیا گفت: اگر نگاهی به کشورهای همسایه‌مان بیندازیم که در بحث توسعه کسب‌وکارهای نوین بسیار موفق بوده‌اند، مشاهده می‌کنیم که برای کارآفرینان و کسب‌وکارها معافیت‌های مالیاتی کامل و جامعی در نظر گرفته‌اند و این عامل نه‌تنها باعث رشد و پیشرفت کشورشان شده، بلکه باعث جذب بسیار زیاد سرمایه‌گذاران خارجی نیز شده است.

وی ادامهداد: قطعا یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها برای آینده نوجوانان عزیز کشورمان می‌تواند حضور در پارک‌های علم و فناوری باشد تا در مسیر خلاقیت، کارآفرینی و دانش پژوهشی قرار بگیرند.

جوان فعال خراسان‌جنوبی گفت: امروزه به لطف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بستر بسیار خوبی برای رشد ایده‌های نو فراهم شده است که پیشنهاد می‌کنم هم‌وطنان عزیز حتما این فرصت را دریابند و از آن استفاده نمایند تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت بیش از پیشِ کشور عزیزمان باشیم.

محصول تولیدی شرکت به عنوان طرح خلاق پذیرفته شد
وی درباره محصولات تولیدی شرکت خود نیز گفت: پلتفرم آموزش آنلاین میهن لرن به آدرس www.mihanlearn.net، اولین محصول مجموعه ما هست که تاکنون در آن بیش از ۱۰ دوره و کتاب آموزشی در زمینه‌های برنامه نویسی، طراحی وب، امنیت سایت‌ها، شبکه‌های کامپیوتری، دیجیتال مارکتینگ و ... در آن منتشر شده است.

حکیمی نیا یادآور شد: این سایت آموزشی همچنین به‌عنوان طرح خلاق توسط معاونت محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرفته شده و دارای مجوز نشر دیجیتال از مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی گفت: شرکت مهندسی سیستم فرانشر نور فروزان محصولات دانش بنیان و خلاق دیگری مانند سامانه کارگر هوشمند، آکادمی وبینو و غیره را نیز طراحی و تولید کرده است.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha