۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مشکلات ۱۳۰۰ واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

مشکلات ۱۳۰۰ واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد

سمنان- تشنه دل- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با هدف رفع موانع تولید تاکنون مشکلات و موانع پیش روی یک هزار و ۳۱۶ واحد تولیدی در سطح استان بررسی شده است.

علی تشنه در در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره رونق تولید و رفع موانع آن در استان سمنان بیان کرد: کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در سال گذشته مانند سال های قبل تمام اهتمام خود را برای رفع موانع تولید در استان در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن قرار داد و مجموعاً بیش از ۸۵ جلسه در این رابطه با حضور دستگاه های عضو مانند صمت، جهاد کشاورزی، بانک ها، مالیات، تامین اجتماعی و ... برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در این نشست ها توانستیم مشکلات یک هزار و ۳۱۶ واحد تولیدی را در استان سمنان مورد بررسی قرار دهیم، تاکید کرد: نقدینگی، مشکلات تامین مواد اولیه، مالیات، بدهی بانکی، تملک و ... در زمره مهمترین موانع تولید در این واحد های صنعتی، کشاورزی و معدنی بوده اند که سعی کردیم با مصوباتی که داریم، آنها را رفع کنیم.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری هم تشکیل جلسه خواهد داد و نگاه خوبی نیز به مقوله دانش بنیان ها خواهیم کرد، تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در این کارگروه حفظ اشتغال موجود در استان و سپس ایجاد اشتغال جدید است.

تشنه دل با بیان اینکه ارائه تسهیلات بانکی برای تامین مالی واحدهای تولیدی و همچنین رفع بدهکاری آنها از دیگر رویکرد ها ما در این زمینه بوده است، گفت: در سال گذشته تقریباً سه هزار میلیارد تومان از سوی بانک های عامل استان سمنان به واحد های تولیدی مشکل دار وام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات بدون همراهی بانک ها امکان پذیر نبوده است، افزود: در سال جاری نیز توقع داریم که بانک ها همچون سابق با ما همکاری خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی استان توانستند وام دریافت کنند، گفت: بخشی از مشکلات این واحد های تولیدی به خصوص بدهی و مشکل نقدینگی تامین اقلام اولیه با این تسهیلات رفع شده است و این واحد ها توانستند اشتغال خود را حفظ کنند.

کد خبر: ۱۴۴٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha