۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
بیت کوین ۴۲ هزار دلاری شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بیت کوین ۴۲ هزار دلاری شد

با وجود افزایش اندک ارزش رمزارزها ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، همچنان ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی در سطح ۴۲ هزار دلار قرار دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: با وجود اینکه امروز قیمت رمز ارزها نسبت به روز قبل افزایش داشته است ولی هنوز سطح قیمتی انها در مقایسه با متوسط قیمت در هفته گذشته فاصله زیادی دارد.

طبق گزارش ارایه شده توسط کوین دسک در روز دهم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت هر بیت کوین برابر با ۴۲ هزار و ۷۷۷ دلار بود که حدود ۰.۶ درصد نسبت به روز قبل از آن رشد کرده بود. در این روز هر اتریوم با قیمتی برابر با ۳۲۵۰ دلار مبادله شد که ۱.۴ درصد بیشتر از روز قبل بود و هر رمز ارز XRP بعد از تجربه رشد یک درصدی با قیمت ۷۶ سنت مبادله شد.

سبز پوش بودن بازار رمز ارزها ریشه در از بین رفتن تاثیرات روانی سخنرانی جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور داشت. سیاستی که باعث می شود تا روند رشد اقتصادی در کشور کند شود و حتی برخی از بازارها وارد رکود شوند.

بعد از انتشار خبر افزایش نرخ بهره در اولین جلسه بعدی فدرال رزرو امریکا بود که ارزش رمز ارزها به سرعت کاهش یافت و تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار کمتر شد. اما با از بین رفتن تاثیرات روانی خبر، روند رشد به بازار بازگشته است اگرچه تا مرز قیمتی ۴۵ هزار دلار که قیمت هر بیت کوین در روز اعلام خبر بود فاصله زیادی وجود دارد.

اما رشد بازار رمز ارزها تنها خبری نیست که این روزها رسانه ها را درگیر کرده است. روز گذشته خبری مبنی بر قانون جدید ایالت نیویورک منتشر شد. بر مبنای این خبر سناتورهای ایالت نیویورک اعلام کردند ارزیابی عملکرد شرکتهای فعال در زمینه رمز ارزها باید به صورت قانونی انجام شود.

این ایالت طرح نظارت بر عملکرد بازار رمز ارزها را با جدیت پیگیری می کند و با تصویب این قانون نه تنها گزارشهای مالی شرکتهای فعال در این صنعت باید مطابق با استانداردهای مرتبط با شرکتهای صنعتی و تولیدی فعال در نیویورک تنظیم شود بلکه باید اطلاعات مربوط به این گزارشهای مالی و مشتریان شرکتها هم در اختیار ارگان های دولتی قرار بگیرد.

خبر دیگری که در این روز در رسانه ها دست به دست می شد، قانون تازه وضع شده در اتحادیه اروپا بود. بر مبنای این قانون افراد حقیقی و حقوقی روسیه امکان سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ هزار دلار در صنعت رمز ارز و شرکتهای فعال در بازار اروپا را ندارند. این قانون که با هدف ممانعت از توان روسیه برای دور زدن تحریم های اقتصادی با استفاده از بازار رمز ارزها وضع شده است، تحولات زیادی را به همراه آورد.

کوین دسک در این مورد نوشت:« زمانیکه سخن از ممانعت از سرمایه گذاری افراد یک کشور در بازار رمز ارز اروپا به میان می آید، در واقع نشان می دهد که نظارت بر بازار رمز ارزها در اروپا افزایش یافته است. هم نظارت بر مشتریان این بازار و هم شرکتهایی که در خرید و فروش رمز ارز فعال هستند.

به نظر می رسد حتی اگر رسما خبرهایی در مورد تصویب قانون نظارت بر بازار رمز ارز منتشر نشده باشد، ولی عملا نظارت بر بازار با سرعت و شدت زیادی در جریان است. افزایش کنترل ها می تواند از جذابیت بازار بکاهد و سرمایه ها را به سمت بازارهای دیگر هدایت کند و اگر این پیش بینی محقق شود، افت قیمت رمز ارزها اتفاق خواهد افتاد.»

تحریم اقتصادی روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین یکی از شدید ترین فشارهای اقتصادی است که تا کنون به یک قدرت بزرگ اقتصادی تحمیل شده است. این سیاست قیمت نفت را در بازار افزایش داد و بازارهای مالی را متحول کرد. حال باید دید آیا نظارت بیشتر بر بازار رمزارزها به منظور تقویت تحریم ها می تواند عملکرد بازار رمز ارز را نیز تحت تاثیر قرار دهد؟

کد خبر: ۱۴۴٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha