۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
اتاق بازرگانی زنجان برای واحدهای تولیدی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند
رئیس اتاق بازرگانی زنجان :

اتاق بازرگانی زنجان برای واحدهای تولیدی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: کارگران از ارکان اصلی تولید و اقتصاد محسوب می‌شوند و در این میان اتاق بازرگانی به صورت رایگان و بر اساس نیاز واحدهای تولیدی دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش بازار و به نقل از اتاق بازرگانی زنجان، علی یگانه فرد در جلسه مشترک رییس و نایب رییس اتاق و هیات رییسه خانه کارگر استان در محل اتاق بازرگانی زنجان،با بیان اینکه کارگران از ارکان اصلی تولید و اقتصاد محسوب می‌شوند، اظهار کرد: سرمایه و کارگر مکمل هم بوده و نبود هر کدام ناقص طرف دیگر است.

وی با بیان اینکه این دو رکن اصلی یعنی سرمایه‌گذار و کارگران باید در کنار هم دیده شده و همه جوانب در موضوع کار و اشتغال با توجه به این مهم باید در نظر گرفته شود،اظهار داشت: هدف اصلی همه ایجاد اشتغال و رونق تولید است و هر چه بتوان گره از موضوع کار و تولید باز کرد به همان اندازه رشد اقتصادی کشور نیز پیشرفت خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، با تاکید بر اینکه اتاق به عنوان متولی بخش خصوصی همواره در پی مشکلات این بخش و پیگیری حل آن از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است، تصریح کرد: اقتصاد دستوری نیست و الزام در اقتصاد تبعات و آسیب های جدی به دنبال دارد.

یگانه فرد با بیان اینکه متاسفانه شاهد اتخاذ برخی از تصمیمات برای اقتصاد کشور پشت درهای بسته هستیم، ابراز کرد: این موضوع ناشی از اطلاعات نادرستی است که با خود تبعات منفی فراوانی به دنبال دارد.

وی با اشاره به برخی از اشتراکات موجود بین اتاق بازرگانی و خانه کارگر از همکاری این دو بخش خبر داد و گفت: می‌توان در بخش‌های چون آموزش که نیاز مهمی برای جامعه کارگری و تولید است همکاری داشت و این زمینه در اتاق بازرگانی برای همکاری فراهم بوده تا به صورت رایگان و بر اساس نیاز واحدهای تولیدی دوره‌های آموزشی در سطح بالا و با کیفیت تدریس مطلوب برگزار شود.

محمود ضرابی، نایب رییس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت همزمان، گفت: از دید کارفرما، کارگران سرمایه یک واحد تولیدی بوده و رفاه و آسودگی خاطر آنها به تولید با کیفیت و مطلوب کمک شایانی خواهد کرد.

نایب رییس اتاق بازرگانی زنجان ادامه داد: در کنار توجه به این قشر زحمتکش جامعه، اما باید دغدغه‌ها و مشکلات کارفرمایان نیز در نظر گرفته شود تا با تعامل مطلوب در این بخش رشد تولید و اقتصاد ثمره نهایی این مهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان به انتخاب مختلف به دنبال ایفای تعهدات خود در قبال پرسنل خود می باشند، ابراز کرد: نشست های مشترکی از قبیل همین نشست بین متولیان سرمایه‌گذاری و جامعه کار و تولید میتواند برخی از مشکلات مهم این حوزه را با همفکری حل نماید.

اصغر نجاری، دبیر خانه کارگر استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته از سوی اتاق بازرگانی زنجان برای رونق اقتصاد و تولید و حل مشکلات بخش خصوصی، تصریح کرد: حل مشکلات جامعه کارگران با همفکری اتاق بازرگانی زنجان و خانه کارگر استان میتواند نتایج و آثار مثبتی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در خانه کارگر استان بر تعامل و همکاری هرچه بیشتر بین خانه کارگر استان و اتاق بازرگانی زنجان در سال جای تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha