۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
پیگیری موضوع ریزگردها در فراکسیون محیط زیست مجلس
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس عنوان کرد

پیگیری موضوع ریزگردها در فراکسیون محیط زیست مجلس

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: ورود ریزگردها به پایتخت باید حداقل بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت قبل توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شد.

به گزارش بازار، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا باید توسط سازمان محیط‌زیست به علوم پزشکی ارسال می‌شد که یا از طریق علوم پزشکی اطلاع‌رسانی عمومی صورت می‌گرفت یا خود سازمان محیط‌زیست وضعیت سریعاً اعلام می‌کرد که متأسفانه تا چند ساعت بعد از ورود سامانه ریزگردها اطلاع‌رسانی عمومی انجام نشد.

سمیه رفیعی با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری‌ها پیشگیرانه باشند، گفت: جلسه مدیریت آلودگی هوای استان تهران با حضور اعضا باید حداقل یک تا دو روز قبل تشکیل و موارد لازم پیش‌بینی و مراتب برای تصمیم‌گیری به استانداری و نهادهای ذی‌ربط اعلام می‌شد که این امر نیز صورت نگرفته است. متأسفانه دولت در بودجه‌های سال گذشته و جاری هرگونه اعتبار در مورد مقابله یا مدیریت ریزگردها را حذف کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: هرچند مبادی ورودی این مسئله از مرزهای غربی و جنوب و جنوب غربی است و بیشتر کانون‌ها خارجی است؛ اما قاعدتاً باید جهت برنامه‌های بعدی بودجه لازم تخصیص پیدا می‌کرد که متأسفانه این امر هم مغفول ماند و مرکز ملی مقابله با ریزگردها در سازمان محیط‌زیست دقیقاً معلوم نیست چرا این درخواست برای تأمین اعتبارات لازم در خصوص این معضل در شرایط بحرانی نداشت و پیگیر نبوده است. بر این اساس ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا باید به‌طور مرتب به‌روزرسانی و کالیبره شوند. احتمال اینکه ما از شرایط هشدار و اضطرار به شرایط مداوم بحران برسیم کم نیست و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد به‌طورقطع در فصول تابستان و پاییز هم با اختلاط ریزگردها و شرایط آلودگی هوای تهران قطعاً مشکلات جدی خواهیم داشت. مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا بیشتر از همه به توان مدیریتی نیازمند است. آلودگی هوا نیازمند مدیریت واحد است و فقدان مدیریت واحد در این حوزه بسیار مشهود است.

مجلس این موضوع را در راستای تحقق قانون هوای پاک پیگیری می‌کند و با هرگونه سهل‌انگاری مدیریت آلودگی هوا برخورد می‌کند.

کد خبر: ۱۴۴٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha