۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
فرش دستباف، مصرف کننده بیش از ۹۰ درصد الیاف پشم داخلی
رئیس مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد

فرش دستباف، مصرف کننده بیش از ۹۰ درصد الیاف پشم داخلی

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: ییش از ۹۰ درصد تولیدات داخلی الیاف پشم در فرش دستباف مصرف می‌شود.

به گزارش بازار، فرحناز رافع با بیان اینکه الیاف پشم به عنوان مواد اولیه اصلی مورد مصرف در تولید فرش دستباف است افزود: با توجه به ارزش آفرین بودن تولیدات فرش دستباف، پرداختن به منابع تأمین و تولید مواد اولیه آن در کشور، به عنوان یک مزیت نسبی، امری اجتناب ناپذیر است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر با توجه به سهل انگاری ها، کارشکنی‌ها و نداشتن برنامه ریزی منسجم و همچنین اقدامات جزیره‌ای در حوزه تولید و تامین مواد اولیه فرش دستباف، رفته‌رفته تامین از داخل با چالش بیشتری روبرو شده و وابستگی به واردات مواد اولیه، روز به روز بیشتر شده است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: اکنون با توجه به وجود میانگین ۴۳/۵ میلیون راس گوسفند در کشور، در سال‌های ۱۱۳۸۵ تا ۱۳۹۶ و تولید متوسط ۱/۲۵ کیلوگرم الیاف پشم از هر راس گوسفند، مقدار پشم تولیدی سالانه برابر ۵۳ هزار تن پشم ناشور است.

وی افزود: در گذشته به علت بالا بودن میزان صادرات فرش دستباف در مقایسه با سال‌های اخیر، میزان نیاز کشور به نخ فرش بیش از ۲۵ هزار تن بود که در حال حاضر مقدار نخ پشمی مورد نیاز سالانه در حدود ۱۲ هزار تن است که ۳۰ درصد آن از خارج و بقیه از داخل تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۴۴٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha