۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
فروش ۵۵۳ هزار میلیارد تومانی معدن و صنایع معدنی در بورس

فروش ۵۵۳ هزار میلیارد تومانی معدن و صنایع معدنی در بورس

شرکت های معدنی و صنایع معدنی بورسی، در سال گذشته با فروش ۵۵۳ هزار میلیارد تومانی، رشد ۷۱ درصدی را تجربه کردند. همچنین ۲۱ درصد از فروش کل بورس به این شرکت ها اختصاص داشت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، عملکرد ۷۴ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی در بورس در سال گذشته با رشد ۷۱ درصدی به ۵۵۳ هزار میلیارد تومان رسید. این در حالی است که میزان فروش این شرکت ها طی اسفند ۱۴۰۰ نیز رشد ۴۱ درصدی را به ثبت رسانده است.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال گذشته با فروش بیش از ۱۴۳ هزار میلیارد تومان شاهد رشد ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بود.

فروش بورسی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز طی ۱۲ ماهه سال گذشته به بیش از ۷۹ هزار میلیارد تومان رسید که افزایش ۸۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن نشان می دهد.

همچنین طی مدت یاد شده، شرکت فولاد خوزستان با فروش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان شاهد رشد ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بود.

سهم ۲۱ درصدی شرکت های معدنی در بورس
شرکت های معدن و صنایع معدنی در سال گذشته توانستند با فروش ۵۵۳هزار میلیارد تومان، ۲۱ درصد از فروش کل بورس را به خود اختصاص دهند.

این در حالی است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۱۹ درصد از سهم فروش شرکت های معدنی را به خود اختصاص داد و در رتبه نخست این شرکت ها قرار گرفت.

همچنین شرکت ملی صنایع مس ایران و فولاد خوزستان هریک با سهم ۱۳ درصدی در رتبه دوم و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با ۱۲ درصد سهم از فروش کل در رتبه سوم فروش شرکت های معدنی در بورس قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۴٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha