۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام| کاهش بهای جهانی نفت برای دومین هفته متوالی

قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام| کاهش بهای جهانی نفت برای دومین هفته متوالی

قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز جمعه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت نفت پس از اعلام برنامه کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، در مسیر دومین سقوط هفتگی خود باقی ماند.

به گزارش بازار، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه با افزایش ۲ درصدی روبرو شد ولی در هفته ای که گذشت برای دومین بار متوالی روند نزولی داشته است.

به گزارش رویترز، پس از آنکه سازمان بین المللی انرژی از تصمیم کشورهای عضو برای آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه ذخایر خود خبر داد، قیمت نفت طی هفته گذشته با کاهش محسوسی روبرو شده است.
               
البته قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات جمعه با ۲.۲۰ دلار افزایش به ۱۰۲.۷۸ دلار رسید و هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با ۲.۲۳ دلار رشد به ۹۸.۲۶ دلار رسیده است. با این حال قیمت هر بشکه نفت برنت طی هفته گذشته با کاهش ۱.۵ درصدی و نفت آمریکا با افت یک درصدی روبرو شده است.  

اعضای سازمان بین المللی انرژی اعلام کرده اند که طی ۶ ماه آینده بیش از ۶۰ میلیون بشکه ذخایر نفتی خود را آزاد خواهند کرد.

فیل فیلین تحلیلگر ارشد موسسه پرایس فیوچرز معتقد است که کاهش قیمت نفت در شرایط کنونی کاملا موقتی خواهد بود آن هم با توجه به رشد احتمالی تقاضا.  

تحلیلگران ای ان زد ریسرچ نیز معتقدند، آزادسازی ذخایر انرژی می تواند موجب آن شود که کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان شیل نفت در آمریکا در برنامه خود برای افزایش سریع تولید تجدیدنظر کنند.

البته هنوز نااطمینانی های زیادی وجود دارد که آیا آزادسازی ذخایر انرژی می تواند کاهش تولید و صادرات روسیه را جبران کند یا نه.  

امارهای جدید نشان می دهد در حالی که از آغاز جنگ اوکراین، خریداران غربی واردات نفت روسیه را به شدت کاهش داده اند ولی مسکو خریداران آسیایی جدیدی را پیدا کرده است.

منابع اگاه فاش کرده اند که تولید نفت روسیه طی ۶ روز نخست آوریل به کمتر از ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز رسیده است. این رقم در مدت مشابه ماه مارس به ۱۱.۰۱ میلیون بشکه رسیده بود.  

کنگره آمریکا روز پنجشنبه ممنوعیت خرید نفت روسیه را تصویب کرده و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این طرح است.

کد خبر: ۱۴۴٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha