۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
افزایش درآمد روسیه در پی قیمت‌های بالای نفت

افزایش درآمد روسیه در پی قیمت‌های بالای نفت

روسیه انتظار دارد در ماه آوریل به‌دلیل قیمت بالای نفت، افزایش درآمدی معادل ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار داشته باشد.

به گزارش بازار، وزارت دارایی روسیه روز سه‌شنبه (۱۶ فروردین‌ماه) اعلام کرد که این کشور انتظار دارد در ماه آوریل به‌دلیل قیمت بالای نفت، از فروش انرژی درآمد بیشتری معادل ۷۹۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون روبل (۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار) کسب کند. مسکو برای تأمین مالی تعهدات خود و در عین حال به‌دلیل قطع دسترسی به ذخایر خود به پول نقد نیاز دارد.

پس از اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه در پی تهاجم این کشور به اوکراین در ماه فوریه، کشورهای غربی در حال گفت‌وگو درباره چگونگی جایگزینی واردات نفت و گاز از مسکو هستند.

این وزارتخانه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه مارس ۳۰۲ میلیارد روبل کمتر از برنامه اولیه خود از فروش انرژی درآمد کسب کرده زیرا فروش گاز کمتر از حد انتظار بوده است. در برنامه اولیه این شرکت به‌دلیل افزایش قیمت انرژی در ماه مارس، درآمد مازاد بودجه ۷۹۰ میلیارد روبل در نظر گرفته شد.

محاسبات رویترز - بر اساس داده‌های اولیه گازپروم - نشان داد روسیه در ماه مارس به کشورهای خارج از اتحادیه جماهیر شوروی سابق که منبع اصلی درآمد صادراتی مسکو است، ۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز صادر کرده، این رقم در ماه فوریه ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود.

وزارت دارایی روسیه برآورد خود از صادرات گاز این کشور در ماه مارس را اعلام نکرد.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha