۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
 شرکتهای دانش بنیان به صنایع پتروشیمی ورود کنند
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران:

شرکتهای دانش بنیان به صنایع پتروشیمی ورود کنند

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند فرمول و کاتالیستی را تهیه کرده و تولید و صادرات محصولات صنایع پتروشیمی را بر عهده بگیرند.

به گزارش بازار، حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید دارد که برای تولید محصولاتِ با پیچیدگی و ارزش افزودگی هرچه بیشتر باید از ظرفیت علمی کشور استفاده شود.

وی با بیان اینکه کاستی ها و نارسایی های گذشته اقتصاد ایران یک آفت بزرگ برای اقتصاد دانش بنیان محسوب می شود افزود: ما برای جبران این کاستی ها باید به ترمیم زیرساخت ها، رقابت پذیرکردن اقتصاد و هدایت نقدینگی به سمت تولید بپردازیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است که هر شرکتی قابلیت دانش بنیان شدن و تولید محصولات دانش بنیان را دارد.

صالحی ضرورت تولید محصولات پیچیده در پتروشیمی را یادآورشد و گفت: یکی از مسائلی که صنایع پایین دستی پتروشیمی ها را تهدید می کند عدم توجه به تولید محصولات پیچیده و با ارزش افزوده است اما معتقدم که شرکتهای دانش بنیان می توانند فرمول و کاتالیستی را تهیه کرده و تولید و صادرات این محصولات را بر عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان در مختصات داخل کشورمان شرایط برابری با خارج ندارند گفت: در شرایطی که هزینه تولید بالاست و تسهیلات سود بالایی دارد و ارز هم چند نرخی است تولید کننده ایرانی باید با تولیدکننده خارجی رقابت کند و این کار واقعاً سختی است.

کد خبر: ۱۴۴٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha