۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تقویت می شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده تقویت می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در این نشست وزیر راه به بیان اقدامات خود در زمینه اجرای قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های خود در حوزه مسکن‌سازی و حمل و نقل در سال جاری پرداخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست مشترک کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی در شامگاه سه شنبه (۱۶ فروردین ماه) که در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: به منظور استماع گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای قانون جهش تولید مسکن و عملکرد این وزارتخانه در سال ۱۴۰۰ و برنامه های مسکن و حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ جلسه مشترکی با آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت ساخت واحدهای مسکونی و میزان رشد سرمایه گذاری در بخش مسکن در مناطق شهری و همچنین وضعیت رشد قیمت مسکن تهران و سایر مناطق کشور و نیز گرانی اجاره بها و میزان افزایش قیمت مصالح ساختمانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی افزود: در ادامه گزارشی از میزان پرداخت کمک ودیعه مسکن ارائه شد که بر اساس آن تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ایری اظهار کرد: طبق گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی برنامه اجرایی این وزارتخانه در حوزه مسکن، ابتدا حفظ و ارتقا وضعیت موجود تولید مسکن و تقویت روند ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و احداث مسکن در حد توان درآمدی خانواده‌های دهک اول تا سوم و همچنین ساخت مسکن متناسب با سطح درآمدی طبقه متوسط و ساخت خانه‌های روستایی و واحدهای اجاره ای خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه مهمترین دستاورد خود را در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ایجاد بانک زمین و شناسایی ظرفیت بالقوه اراضی شهری دانست و اظهار کرد: برای تامین زمین جهت احداث شهرهای جدید و نسل نو جهت هدایت جمعیت به پهنه جنوبی کشور و ایجاد زیر ساخت ها جهت پایداری جمعیت و توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری را از جمله مهترین رویکرد خود بر شمردند. طبق گزارش های ارائه شده برای بیش از هزار و ۲۰۰ شهر و ۳۱ شهر جدید زمین تامین شده است که ظرفتی برای ساخت بیش از ۲ میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین گزارشی از میزان ساخت و نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده و عملکرد وزارت خانه در حوزه ساخت مدارس، کلانتری و سایر اماکن خدماتی و رفاهی در شهرهای جدید ارائه شد. در پایان نمایندگان نیز هر کدام به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص وضعیت ساخت مسکن در حوزه های انتخابیه خود پرداخته و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ارائه کردند.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha