۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
شرکت بزرگ سرمایه گذاری مخاطره پذیر تاسیس می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

شرکت بزرگ سرمایه گذاری مخاطره پذیر تاسیس می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری مخاطره پذیر راه اندازی خواهد شد.

به گزارش بازار، محمدرضا پور ابراهیمی، ضمن اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی که با حضور معاون فناوری و علمی ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: در این جلسه موضوع استفاده از ظرفیت قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های دیگری که در ارتباط با حوزه دانش بنیان در اختیار دولت است، بررسی شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: در این جلسه همچنین برای راه اندازی یک شرکت بزرگ سرمایه گذاری مخاطره پذیر در اقتصاد کشور با منابع اولیه صندوق حمایت از پژوهشگران کشور توافق شد.

وی گفت: قرار است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متن اولیه را در این خصوص تدوین و در چند روز آینده به کمیسیون ارسال کند. پس از ارسال متن اولیه، در کارگروه مشترکی بین کمیسیون اقتصادی و معاون علمی فناوری موضوع نهایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: اگر این اتفاق رقم بخورد می‌توانیم ظرف چند ماه آینده شاهد تشکیل بزرگترین مجموعه شرکت سرمایه گذاری مخاطره پذیر در اقتصاد کشور باشیم که هم مردم منابعش را آورده اند و هم بخشی از منابع آن توسط همین صندوق‌های تخصصی تامین شده و هم می‌تواند گلوگاه تامین مالی را برای شرکت‌های دانش بنیان برطرف کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه قانون "جهش تولید دانش بنیان" در حال طی مراحل پایانی بررسی در شورای نگهبان است گفت: مجلس سال گذشته قانون "جهش تولید دانش بنیان" را به عنوان یک سند مهم در حوزه مسائل اقتصادی تصویب کرد و این قانون بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان از طرف ریاست مجلس ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با این قانون امکان تحقق فرمان رهبرانقلاب برای سال جاری در حوزه اقتصاد دانش فراهم شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: ما در حالی با انباشت علمی روبرو شده ایم که کشور در ابتدای انقلاب هیچ جایگاه علمی در دنیا نداشت، علیرغم همه تحریم‌ها و اقدامات خصمانه دشمن جمهوری اسلامی ایران امروز توانسته رتبه ۱۵ تولید علم و دانش را به خود اختصاص دهد.

پور ابراهیمی تصریح کرد: لازم است برای حل مشکلات مردم، علم را تجاری سازی کرد و در راستای اشتغال قدم برداشت.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: هدف از شعار امسال که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، استفاده از انباشت علمی برای گره گشایی در امور معیشتی است.

پور ابراهیمی افزود: خوشبختانه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای اجرای این قانون و سایر احکام مرتبط با حوزه اقتصاد دانش بنیان در نظر گرفته است.

کد خبر: ۱۴۳٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha