۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است

مدیرعامل شرکت راه آهن و معاون وزیر راه و شهرسازی حمل و نقل ریلی را گلوگاه جهش اقتصادی کشور دانست و گفت: اکنون مسئولان ارشد نیز به این موضوع باور دارند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور در جمع نمازگزاران ساختمان شهدای راه‌آهن، آغاز ماه مبارک رمضان را به خانواده بزرگ راه آهن تبریک گفت و بر ضرورت تقویت امید و باور در کارکنان راه‌آهن به منظور ایجاد جهش حوزه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

صالحی در جمع نمازگزاران ستادی راه‌آهن با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، یادآور شد: این ماه، ماه نزول رحمت الهی است و انشالله خداوند سبحان، ظرف وجودی همگی ما را از مضامین ذکر شده در دعاهای این ماه پر کند.

وی با اشاره به اینکه کار اداری راه‌آهن از شنبه ۷ فروردین شروع شده است، افزود: تغییراتی در سیاست‌های راه‌آهن ایجاد شده است و به زودی شاهد ثمرات و نتایج اقداماتی که در ۵ ماه گذشته انجام شده است، خواهید بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طی سال گذشته مسایلی در راه‌آهن وجود داشت که به لطف خدا و کمک ائمه اطهار و تلاش‌های انجام شده توسط مدیران و پرسنل شرکت راه آهن، نکات منفی حتی الامکان حذف و نقاط مثبت تقویت شد.

وی تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد بسترسازی و ورود اولیه بود و در ماه‌های آینده نتایج اتفاقات رخ داده درمجامع تصمیم ساز را مشاهده خواهید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: با توجه به حمایت‌هایی که رئیس جمهوری محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی دارند و نکاتی که مد نظر ما بوده، گام‌های مثبتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برداشته شده که آثار آن در سال جدید نمایان خواهند شد.

صالحی عنوان کرد: این مسیر پر از موانع است و دو راه برای این موضوع وجود دارد؛ یا باید مثل گذشته صرفا نظاره گر اقدامات باشیم و بی تفاوت عبور کنیم یا اینکه با امید و در جهت تحقق آرمان های کشور و انقلاب، شروع به اصلاح آثار نامطلوب به جا مانده از گذشته بکنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خیلی ها اعتقاد نداشتند که حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است ولی اکنون مسئولان ارشد بر این موضوع باور دارند.

وی با اشاره به سفر چند روز پیش رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی و بازدید از ایستگاه ریلی سرخس و همچنین دیدار اسفندماه ایشان از ایستگاه اینچه برون، اظهار کرد: در آن‌جا مسایل و توضیحات بسیار خوبی مطرح شد و همگی بر اینکه حمل و نقل ریلی باید پیشرونده اقتصاد باشد، تاکید کردند.

صالحی خاطرنشان کرد: در وزارت راه و شهرسازی، قبلاً بیشتر مسایل حوزه مسکن مطرح شده بود؛ اما اکنون در بیانات آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی علاوه بر موضوع مسکن، بر موضوع حمل و نقل ریلی نیز تاکید می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اکنون در حوزه حمل و نقل ریلی، ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است که یکی از این موضوعات، بحث معیشت کارکنان محترم راه‌آهن است.

وی تاکید کرد: ما در وضعیت استخدامی مشکل داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به صورت سیستمی و در برخی از مسایل دیگر به صورت نقطه ای برطرف کنیم.
مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گام به گام مشکلات را حل کنیم و برای این کار نیاز داریم تا امید و باور دوباره در راه‌آهن شکل بگیرد.

صالحی تاکید کرد: اکنون این عزم در رئیس جمهوری محترم، معاون اول محترم ریاست جمهوری و وزیر محترم راه و شهرسازی وجود دارد و به همین جهت اکنون ما نیاز داریم تا یک بار دیگر باور کنیم که حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند در اقتصاد کشور جهش ایجاد کند.

صالحی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در کشور مغفول مانده مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی است. امیدواریم که بتوانیم در بحث سیاست گذاری اقدامات موثری انجام دهیم و این اقدام میسر نمی‌شود مگر اینکه امید ایجاد کنیم تا کارها رو به جلو بروند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی عنوان کرد: برخی از مشکلات فراسازمانی هستند که ما در تلاش برای حل و برطرف کردن آن‌ها هستیم. با برطرف شدن آن ها بسیاری از مشکلات داخلی نیز نیز برطرف خواهند شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha