۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در حال اجراست
وزیر نیرو:

طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب ۱۰ هزار روستا در حال اجراست

وزیر نیرو ضمن اشاره به اینکه سال سختی به دلیل کاهش بارندگی پیش رو داریم، گفت: برخی استان‌ها دچار خشکسالی هستند و در سال سختی به سر می‌برند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه نشست خود با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تشریح مطالب مطروح شده در این جلسه گفت: این اولین جلسه ما در سال ۱۴۰۱ در کمیسیون کشاورزی بود و گزارشی از وضعیت آب و برق کشور طی ۶ ماهه دوم سال گذشته و برنامه‌های وزارت نیرو برای سال جاری در این نشست ارائه شد.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به تابستان، بحث مدیریت آب و برق کشور در این جلسه مطرح و در ادامه از نقطه نظرات اعضای کمیسیون کشاورزی استفاده کردیم و امیدواریم در سایه همکاری وزارت نیرو و کمیسیون کشاورزی و در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ بتوانیم بسیاری از مسائل و انتظارات مردم را برآورده کنیم.

محرابیان تأکید کرد: مردم در روستاها و هم در شهرها در موضوع آبرسانی توقعات بسیار زیادی دارند که انتظارات درست و به جایی است، طرح جهاد آبرسانی در بحث آبرسانی روستاها و با هدف تأمین آب ۱۰هزار روستا در سراسر کشور در حال اجراست البته با اعتباراتی که در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و به این بخش تزریق خواهد شد، سرعت اجرای طرح بیشتر خواهد شد.

وزیر نیرو اظهار کرد: این یک طرح عمرانی وسیع و فراگیر در کشور و در تمام استان‌ها خواهد بود و مشکل بسیاری از روستاهای فاقد آب حل شده است. در بحث تأمین آب شهری نیز توسعه آبرسانی به شهرها به ویژه شهرهایی که نیازمند آب بوده و دارای طرح‌های اضطراری هستند در اولویت کار قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امسال امیدواریم بتوانیم بسیاری از این طرح‌ها را عملیاتی کنیم هر چند سال سختی به دلیل کاهش بارندگی پیش رو داریم. در برخی استان‌ها متأسفانه دچار خشکسالی هستیم به ویژه استان‌هایی که دو سال پیاپی خشکسالی داشته‌اند و در سال سختی به سر می‌برند و از همه هم‌میهنان در بخش شرب و هم کشاورزی دعوت به صرفه‌جویی می‌کنیم تا بتوانیم با میزان آبی که می‌توانیم تأمین کنیم این سال را سپری کنیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha