۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مقاومت آلمان در برابر تحریم گاز روسیه

مقاومت آلمان در برابر تحریم گاز روسیه

آلمان در برابر طرح تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه گاز روسیه مقاومت می‌کند.

به گزارش بازار، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز دوشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) با تحریم واردات گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا مخالفت کرد، این در حالی است که افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر این اتحادیه برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه را افزایش می‌دهد.

لیندنر پیش از گفت‌وگو با مقام‌های اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: واضح است که باید هرچه سریع‌تر به همه روابط اقتصادی با روسیه پایان دهیم و تحریم‌های سختی را اعمال کنیم، اما نمی‌توان گاز را در کوتاه‌مدت جایگزین کرد. با این کار آسیب بیشتری به خودمان وارد می‌کنیم تا روسیه.

لیندنر پیشنهاد کرد که به جای ممنوعیت واردات همه منابع انرژی از روسیه، اتحادیه اروپا می‌تواند ممنوعیت نفت، زغال‌سنگ و گاز را به‌طور جداگانه بررسی کند، زیرا با سرعت‌های متفاوتی می‌توانیم تأمین‌کنندگان جایگزینی برای هریک از سوخت‌های فسیلی پیدا کنیم.

پس از سال‌ها رونق آلمان در پی واردات انرژی از روسیه، برلین با بررسی مسئله چگونگی بازگشایی روابط تجاری با مسکو - که به گفته منتقدان حمایت مالی حمله روسیه به اوکراین است - دچار تشنج شده است.

به نظر می‌رسد ائتلاف حکومتی اولاف شولز، صدراعظم آلمان، بر سر ممنوعیت واردات انرژی از روسیه اختلاف‌نظر دارد و فشارها بر رهبران اروپایی برای اعمال تحریم‌های تنبیهی بیشتر علیه دولت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای مقابله با جنایات ارتش روسیه علیه غیرنظامیان اوکراینی افزایش یافته است.

آلمان تحریم‌های مدیران، سیاستمداران، کالاهای فنی و جریان‌های مالی روسیه را شدت بخشیده، اما از مسدود کردن واردات نفت، گاز و زغال‌سنگ خودداری و اعلام کرده است که این مسئله بیشتر از کرملین به آلمان آسیب می‌زند.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر آلمان واردات انرژی روسیه را متوقف کند، با رکود شدید روبه‌رو می‌شود.

روسیه ۴۰ درصد گاز مورد نیاز اروپا را تأمین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha