۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
رسیدگی به وضعیت چهار کارخانه دچار مشکل در فارس
رئیس سازمان صمت فارس خبرداد؛

رسیدگی به وضعیت چهار کارخانه دچار مشکل در فارس

شیراز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از رسیدگی به وضعیت چهار کارخانه دچار مشکل این استان خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت- معدن و تجارت فارس، حمیدرضا ایزدی در رابطه با واحدهای تولیدی که در حال حاضر دچار مشکل هستند، گفت: این واحدها باید در برابر تسهیلات دولتی که به آن‌ها داده می‌شود نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و متناسب با شرایط موجود اقتصادی کشور در راستای راه‌اندازی و توسعه واحدهای تولیدی تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سقف اعتبارات مورد نیاز برخی از واحدهای تولیدی از توان تمامی بانک‌های استان خارج است، افزود: در راستای تامین مالی جهت تکمیل طرح‌های تولیدی نیز کنسرسیوم بانکی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم اعتبارات لازم پروژه‌ها را محقق کنیم.

ایزدی در رابطه با فرآیند انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، گفت: طبق آخرین بازدیدی که با حضور مقامات عالی دستگاه قضایی در استان فارس از محل اجرای این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام دادیم تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و تنها در مرحله تسطیح زمین نیز به پیشرفت فیزیکی پروژه اکتفا شده است.

رئیس سازمان صمت فارس نسبت به اهمیت توجه سرمایه‌گذاران در فرآیند راه‌اندازی واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در فرآیند سرمایه‌گذاری بایستی از مشاوران و متخصصان آگاه و مسلط بکارگیری شود تا در مسائل فنی و اجرایی پروژه‌ها نیز مشکلی به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در بسیاری از واحدهای تولیدی در دست ساخت بسیار قابل توجه بوده که تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چهارصد و سی و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید ستاد مقاومتی استان فارس به ریاست استاندار فارس و با حضور معاون دادگستری فارس، رئیس سازمان صمت فارس، رئیس جهاد کشاورزی فارس و همچنین جمعی دیگر از مدیران، کارشناسان و مدیران این کارخانجات با هدف مانع‌زدایی و بررسی مشکلات آن‌ها در محل سال شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

در این جلسه به مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی نظیر کارخانه مخابراتی راه دور ایران یا آی تی آی، کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، کارخانه تولید کاغذ زاگرس فارس و شرکت صنعت‌داران افتخاری سک‌سک رسیدگی شد و با حضور اعضایی که در شرکت کرده بودند تصمیمات لازم جهت توسعه، راه‌اندازی مجدد و یا واگذاری واحدهای تولیدی نیز گرفته شد.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha