۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
ایجاد اقامتگاههای ارزان قیمت؛ سیاست جدید وزارت میراث فرهنگی
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد

ایجاد اقامتگاههای ارزان قیمت؛ سیاست جدید وزارت میراث فرهنگی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به وضعیت اقامتگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ گفت: در برخی از شهرها نیاز به ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت داریم.

به گزارش بازار، علی اصغر شالبافیان با اشاره به وضعیت اقامتگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ بیان کرد: در شهرهای بوشهر، بندرعباس، یزد، شیراز، چابهار، زاهدان و مشهد مقدس؛ اقامتگاه‌های رسمی در هفته اول تعطیلات با استقبال خوبی مواجه شد.

وی افزود: در روزهای اول سال شهر تهران با یک درصد اشغال کمی روبرو بود که با اطلاع رسانی‌های رسانه ملی و تخفیف‌هایی که مراکز اقامتی قائل شدند به درصد مناسبی رسید.

شالبافیان با اشاره به اینکه در کدام شهرها ما نیاز به ساخت اقامتگاه‌های جدید داریم گفت: باید متوسط نرخ اشغال اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در طول سال در نظر گرفته شود.

وی افزود: در سایر شهرها الگوی سرمایه گذاری همه جا یکسان نیست؛ در برخی از شهرها نیاز به ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت داریم

معاون گردشگری بیان کرد:برای ایام نوروز این اقامتگاه‌های ارزان قیمت کمک می‌کنند که بتوانیم یک طیف وسیع تری از مخاطبان را در مراکز اقامتی رسمی پذیرا باشیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به نرخ اشغال مقطعی و کمبود مقطعی مراکز اقامتی دربازه زمانی نوروز شناخت دقیقی برای تمام سال نیست افزود:جذابیت سرمایه گذاری در مراکز اقامتی زمانی اقتصادی و بهینه خواهد شد؛ که در طول سال یک ظرفیت مناسب اشغالی داشته باشید که ما از این با عنوان نرخ متوسط اشغال نام می‌بریم.

شالبافیان بیان کرد: به همین جهت در استان‌هایی که ما نیاز داریم اقامتگاه زده شود حتما این موضوع حائز است؛ شهر بوشهر و چابهار و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که نیاز به ساخت هتل و اقامتگاه‌های رسمی می‌باشند.

وی گفت:در حوزه نوروز باید به سمت این بریم که برای پوشش نیازهای موقت نوروزی مراکز اقامتی رسمی رو که به صورت موقت دایر می‌شوند به کمک تاسیسات اقامتی رسمی دائمی مثل هتل‌ها بیاریم.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه سیاست وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص حمایت اقامتگاه‌های توسعه مقاصد گردشگری جدید است تصریح کرد:شهرهایی که پتانسیل‌های گردشگری دارند، اما اقامتگاه به حد کافی نداریم. مانند شهر سنندج با توجه به اینکه ثبت جهانی شده است.

وی افزود: برای غرب کشور مراکز اقامتی جدید در دستور کار ما قرار میگیرید و توسعه اختصاصی تسهیلات هم با توجه به این موضوع خواهد بود.

شالبافیان با بیان اینکه همه موارد با انجام نیاز سنجی مقوله اقامتی است گفت:در شهری نیاز به ایجاد مهمانپذیر یا هتل ۲ستاره به جای هتل‌های چهار و پنج ستاره می‌باشد که این مبنای توسعه سیاست ایجاد اقامتگاه‌های جدید و ایجاد تسهیلات است.

وی افزود: در شهرهایی مثل مشهد با توجه به تعداد پروژه‌های زیاد اقامتی که در حال ساخت است و هتل‌هایی که در دست ساخت می‌باشند؛ حمایت از اقامتگاه‌های رسمی و ارزان قیمت در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۴۳٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha