۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کشت ۵ هزار هکتار چغندر قند بهاره در استان همدان
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

کشت ۵ هزار هکتار چغندر قند بهاره در استان همدان

همدان - پرورش، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از کشت پنج هزار هکتار چغندر قند بهاره در استان همدان خبر داد.

محمد شهرام پرورش در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان از جمله استان های پیشرو در تولید محصولات کشاورزی کشور است، به تشریح وضعیت تامین و توزیع کودهای شیمیایی و همچنین وضعیت کشت های بهاره در استان همدان پرداخت و گفت: با سپری شدن فصل سرما شرایط برای کشت محصولات بهاره مساعد شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان محصولاتی مثل چغندر قند، سیب زمینی، ذرت و آفتابگردان و غیره را از جمله محصولات بهاره عنوان کرد و گفت: کشت این محصولات در فصل بهار انجام می پذیرد.

پرورش در ادامه به وضعیت کشت محصول سیب زمینی و چغندر قند اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از اواخر سال ۱۴۰۰ برای کشت محصول چغندر قند در اراضی کشاورزی استان همدان، قراردادی با کارخانه قند همدان منعقد شده است.

کشت مکانیزه چغندرقند در مزارع کشاورزی استان همدان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه از برنامه ریزی کشت پنج هزار هکتاری چغندرقند در اراضی کشاورزی شهرستان های استان همدان خبرداد و اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان همدان چغندرقند با کیفیت و ۱۰۰ درصد مکانیزه کشت خواهد شد.

پرورش با عنوان اینکه سیب زمینی محصول استراتژیک استان همدان است، اضافه کرد: از اواخر اسفندماه پارسال کشت سیب زمینی آغاز شده و با برنامه ریزی برای کشت ۱۹ هزار هکتار سیب زمینی تا به امروز ۱۰ هزار هکتار از این محصول در مناطق و اراضی مساعد کشت شده که در اواسط تیرماه در بازار توزیع و عرضه خواهد شد.

اوایل اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی کشت دانه های روغنی ذرت و آفتاب گردان انجام خواهد شد

پرورش در خصوص کشت دانه های روغنی ذرت و آفتاب گردان نیز گفت: از اوایل اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط آب و هوایی کشت این محصولات نیز انجام خواهد شد و امیدواریم در موعد مقرر این دو محصول وارد بازار شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بااشاره به استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در قبل و بعد از کشت گفت: از جمله کودهای مورد استفاده در این فرایند کودهای پایه نظیر فسفاته و پتاسیم است که پیرو همین امر با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت کودهای پتاسیم و فسفاته با قیمت مناسب و با کمک شرکت خدماتی کشاورزی استان خریداری شده و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

پرورش از توزیع بیش از پنج هزار تن کود پتاسیم و فسفاته در بین کشاورزان استان خبر داد و گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

وی در پایان از اعمال نظارت های خاص سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بر نحوه کاشت و داشت و برداشت محصولات کشاورزی سخن گفت و اضافه کرد: با اعمال نظارت ها در تلاشیم در برهه های آتی عملکرد خوبی در تولید محصولات داشته باشیم

کد خبر: ۱۴۳٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha