۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
پیش بینی برداشت ۵۷۸ تن گل محمدی از باغات خراسان جنوبی
مدیرامور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد:

پیش بینی برداشت ۵۷۸ تن گل محمدی از باغات خراسان جنوبی

بیرجند- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود که در بهار سال جاری ۵۷۸ تن گل محمدی از باغات خراسان جنوبی برداشت شود.

عبدالرضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی در بخش باغبانی و کشاورزی برداشت گل محمدی در فصل بهار است، اظهارکرد: برداشت گل محمدی علاوه بر فواید در بخش کشاورزی در حوزه اشتغالزایی نیز تأثیرگذار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: پیش بینی ما بر این است که در سال جاری ۵۷۸ تن گل محمدی از سطح باغات خراسان جنوبی برداشت شود.

رضایی با بیان اینکه سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی حدود ۳۹۵ هکتار است، گفت: در استان ما بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی مربوط به باغات گل شهرستان بشرویه است.

وی ادامه‌داد: امسال درصد کمی افزایش تولید نیز داریم که علت آن توسعه سطح زیر کشت و همچنین افزایش سطح باروری گل ها بوده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه کارشناسان بر این باور هستند که به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک خراسان جنوبی گل محمدی تولید شده در استان ما از اسانس و عطر بسیار بالایی برخوردار است، گفت: سال گذشته از باغات خراسان جنوبی ۵۷۳ تن گل محمدی برداشت شده است.

رضایی درباره شیوه‌های استفاده گل محمدی در خراسان‌جنوبی ادامه داد: گل محمدی تولید شده در باغات استان به صورت صادرات غنچه به دیگر مناطق و همچنین گلاب گیری به صورت نیمه صنعتی و سنتی مصرف می شود.

وی درباره ارقام گل محمدی کاشته شده در استان نیز یادآور شد: ارقام بومی، یزد ۹۳ و کاشان ۹۴ از جمله ارقام گل محمدی موجود و کاشت شده در خراسان جنوبی است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

کد خبر: ۱۴۳٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha