۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
افزایش مصرف بنزین و سی ان جی در نوروز ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

افزایش مصرف بنزین و سی ان جی در نوروز ۱۴۰۱

ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش مصرف بنزین و سی ان جی در نوروز امسال خبر داد.

به گزارش بازار، کرامت ویس کرمی گفت: متوسط مصرف بنزین کشور در بازه زمانی ۱۸ روزه تعطیلات نوروزی (۲۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تا سیزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) ۱۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۰) با ۸۸ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر، ۲۷ درصد افزایش یافته است. بیشترین مصرف بنزین در ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ رقم خورد که حدود ۱۳۱ میلیون لیتر بود و کمترین مصرف بنزین هم سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱ بود که حدود ۸۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شد.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، از روز یکم تا سیزدهم فروردین‌ماه امسال هم (۱۴۰۱) به‌صورت میانگین ۱۰۷ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع و مصرف شده که حاکی از رشد ۲۹.۳ درصدی مصرف بنزین کشور نسبت به مدت مشابه پارسال است.

ویس کرمی همچنین از افزایش مصرف سی ان جی خبر داد و گفت: در اسفند ماه مصرف سی ان جی حدود ۲۳ میلیون متر مکعب بود که این میزان در تعطیلات نوروزی حدودا به ۲۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بااشاره به کاهش تردد حمل و نقل دیزلی افزود: مصرف گازوییل در تعطیلات نوروزی ۵۰ درصد حالت عادی است و به میزان ۴۲ میلیون لیتر در تعطیلات نوروزی رسید که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۴۱ میلیون لیتر بوده است.

به گفته ویس کرمی این در حالی است که مصرف گازوییل در روزهای عادی به ۸۵ میلیون لیتر هم می‌رسد.

کد خبر: ۱۴۳٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha