۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل| استفاده از دانش روز در اجرای پروژه‌ها
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

ضرورت تغییر رویکرد در اولویت‌بندی طرح‌های حمل و نقل| استفاده از دانش روز در اجرای پروژه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روش‌های اجرای پروژه‌های حمل و نقل بر مبنای دانش های نوین روز یک اصل اساسی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی طی دیدار نوروزی با مدیران و معاونان اهداف و برنامه های سال ۱۴۰۱ را مورد بحث و بررسی قرار داد و با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار کرد: به منظور اجرای پروژه‌های راهسازی روش‌های نوین زود بازده و کم‌هزینه باید جایگزین روش‌های سنتی شود و کلیه اقدامات باید به سمت علمی شدن و به روز بودن حرکت کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اصلاح و بهبود روش‌های اجرا را بر اساس اولویت‌ها و اعتبارات از دیگر برنامه‌های سال جاری دانست و بیان کرد: باید روش‌های ساخت، کنترل و آزمایش کردن تغییر کند تا علاوه بر کم شدن هزینه‌ها، سرعت اجرای پروژه‌ها نیز افزایش یابد.

خادمی گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، تغییر در روش های اجرای پروژه‌ها بر مبنای دانش های نوین روز یک اصل اساسی بوده و برنامه‌ریزی‌ها برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل با توجه به اعتبارات و اولویت بندی پروژه‌ها در مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اولویت بندی پروژه‌ها بر اساس مصوبات استانی در سفرهای رییس جمهور گفت: تبیین پروژه‌های مهم استانی و برآورد دقیق اعتبارات مورد نیاز آن با هماهنگی و تعامل با استانداری‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است تا پس از تصویب پروژه و تخصیص اعتبار، اقدام لازم برای اجرای به موقع پروژه و اتمام آن در زمان مقرر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه برنامه عملیاتی بر مبنای بودجه سال ۱۴۰۱ را یکی دیگر از راهکارهای اجرای به موقع پروژه‌ها اعلام کرد.

خادمی به نقل از وزیر راه و شهرسازی ظرفیت‌های موجود در بودجه امسال در بخش حمل و نقل را بی‌نظیر دانست و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات، برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مفید اجرایی، امکان بهره‌برداری سریع‌تر پروژه‌ها با تاکید بر کیفیت فراهم می‌شود.

افزایش ۳۱ درصدی اعتبار پروژه‌های ریلی در بودجه ۱۴۰۱
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر برنامه ریز ی و بودجه گزارشی در خصوص قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ارایه کرد و گفت: فصل حمل و نقل در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، معادل ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده و اعتبار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز رشد قابل توجهی داشته است.

جعفر سفیدیان ادامه داد: اعتبار پروژه‌های ریلی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۳۱ درصد، آزادراهی ۳۳ درصد و راه و بزرگراه ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha