۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
اثرات متاورس بر جامعه| ضرورت مراقبت بهداشتی مجازی
بازار گزارش می دهد؛

اثرات متاورس بر جامعه| ضرورت مراقبت بهداشتی مجازی

متاورس دنیای مجازی است که بشر در آینده ای نزدیک با آن مواجهه خواهد شد لذا چالش های این دنیای مجازی باید از هم اکنون مورد توجه قرار گیرد.

بازار؛ گروه بین الملل: بانک سرمایه گذاری جفریز اخیراً گفت که متاورس بزرگترین اختلال در نحوه زندگی ما خواهد بود که جهان تا به حال دیده است و شرکت های مالی به متاورس به عنوان یک فرصت بالقوه بزرگ نگاه می کنند.

متاورس تکراری از اینترنت است که به ما تجربه بسیار فراگیرتری می دهد. کاربران می توانند با استفاده از یک آواتار وارد اینترنت شوند، یا اینترنت می تواند در یک تجربه واقعیت افزوده به سراغ شما بیاید.

اکنون می توانید نمونه هایی از پیشرفت به سمت متاورس را ببینید. اگر «دایناسورها» را در گوگل جستجو کنید، می توانید نسخه های واقعیت افزوده موجودات ماقبل تاریخ مورد علاقه خود را دقیقاً در اتاق خود مشاهده کنید. همچنین می‌توانید کنسرت‌های فراگیر را در فورت‌نایت تماشا کنید یا به دنیای دوست‌یابی مبتنی بر آواتار شیرجه بزنید.

در این گزارش اثرات بالقوه مثبت و منفی متاورس بر جامعه را به اشتراک خواهیم گذاشت. بیایید عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم که چگونه این فناوری نوآورانه جهان ما را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد و برخی نگرانی‌ها و چالش‌هایی که باید در نظر بگیریم چیست.

ما در حال حاضر بازی های واقعیت مجازی را داریم که در فرنچایزهای بزرگی مانند Grand Theft Auto، Minecraft و Doom در دسترس هستند. آبا وویاج یک تجربه کنسرت مجازی است که نسخه‌های دیجیتالی یکی از بزرگترین کنسرت‌های پاپ در جهان را به نمایش می‌گذارد و دی‌جی مارشمللو و ترور اسکات قبلاً کنسرت‌های مجازی را در پلتفرم فورت نایت اجرا کرده‌اند.

ما همچنان شاهد تغییر سرگرمی در نحوه تماشای ورزش و لذت بردن از موسیقی خواهیم بود. در آینده، حتی می‌توانیم عینک‌های واقعیت مجازی را به کار ببریم که ما را دقیقاً در میانه صحنه قرار می‌دهند، چه در زمین فوتبال و چه در صحنه بزرگ.

خرید در متاورس
متاورس در حال حاضر نحوه خرید ما را تغییر می دهد. آیکا با اپلیکیشن پلییس خود پیشگام است، که از فناوری واقعیت افزوده برای قرار دادن مبلمان در اتاق‌های ما استفاده می‌کند تا بتوانیم ببینیم اوضاع در فضای خانه یا دفتر ما چگونه به نظر می‌رسد.

شرکت‌هایی مانند L’Oreal و Avon شما را قادر می‌سازند تا به صورت مجازی از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت خود آرایش را امتحان کنید، بنابراین می‌توانید سایه‌ای عالی را انتخاب کنید.

اپل به شما اجازه می دهد با استفاده از واقعیت افزوده جدیدترین گجت های خود را در اتاق خود مشاهده کنید، و Bolle نه تنها به شما امکان می دهد ببینید عینک آفتابی آنها روی صورت شما چگونه است، بلکه حتی از AR و هوش مصنوعی استفاده می کند تا به شما نشان دهد جهان از طریق لنزهای مختلف چگونه خواهد بود. متاورس به توسعه و گسترش این نوع تجارب خرده فروشی همه جانبه ادامه خواهد داد.

تحول آموزش و پرورش
در آینده، ما متاورس را خواهیم دید که فرصت‌های یادگیری فراگیر و جذاب را در شرایط مختلف، از جمله سازمان‌ها و مدارس رسمی، یادگیری مادام‌العمر، آموزش شرکتی و بهبود شخصی فراهم می‌کند.

بچه‌ها می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، در مکان‌های مختلف و در زمان‌های مختلف، درس بخوانند. ما قبلاً این رخداد را در لهستان دیده‌ایم، جایی که معلمان از بازی VR Half-Life: Alyx برای آموزش دروس علوم استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی مانند Skanska نیز آموزش‌های بهداشتی و ایمنی خود را با استفاده از واقعیت مجازی انجام می‌دهند.

یاوران مراقبت های بهداشتی مجازی
متاورس راه های جدید و نوآورانه ای برای مراقبت از سلامتی ما ارائه می دهد. مشاوره واقعیت مجازی در حال حاضر در دسترس است و درمانگران از عینک های واقعیت مجازی برای ارائه درمان مواجهه با بیماران استفاده می کنند تا بتوانند موقعیت هایی را که آنها را می ترساند در یک محیط امن و کنترل شده تجربه کنند.

جراحان همچنین از فناوری واقعیت افزوده برای هدایت برخی از روش‌های جراحی استفاده می‌کنند - و می‌توانند برای انجام عمل‌هایی با استفاده از دوقلوهای دیجیتال آموزش ببینند. در خانه، ما هزاران برنامه سلامت واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دسترس داریم - حتی می‌توانید یوگای هدایت‌شده را با استفاده از واقعیت افزوده انجام دهید.

هتل ها در حال حاضر از VR به عنوان یک ابزار بازاریابی با ایجاد تجربیات همه جانبه ای که بازدیدکنندگان جدید را جذب می کند، استفاده می کنند. به‌عنوان مصرف‌کننده، می‌توانیم با گشت‌وگذارهای واقعیت مجازی در سراسر جهان، به مکان‌هایی مانند پارک ملی Zion، ریودوژانیرو، رم یا دبی برویم. در متاورس، ما می‌توانیم تقریباً با بستن هدست به هر نقطه‌ای از جهان برویم.

هنگامی که ما به طور فیزیکی به مقصدی سفر می کنیم، به تورهای واقعیت افزوده راهنما نیز دسترسی خواهیم داشت که تجارب سفر ما را بهبود می بخشد و به ما کمک می کند در مورد محیط اطراف خود بیشتر بدانیم.

متاورس همچنین نحوه خلق چیزهای جدید را تغییر خواهد داد. مهندسان، کارآفرینان و سازندگان در حال حاضر از دوقلوهای دیجیتالی - کپی مجازی اشیاء - برای شبیه‌سازی ظاهر چیزها در دنیای واقعی استفاده می‌کنند.

فرمول 1 از دوقلوهای دیجیتالی برای ایجاد اتومبیل های مسابقه ای جدید و آزمایش آنها در مسیرهای مجازی استفاده می کند. انویدیا اکنون جهانی ارائه می دهد که در آن می توانید معماری کامل یک ساختمان را در دنیای مجازی ایجاد کنید، سپس عینک واقعیت مجازی خود را به چشم بزنید و در زمان های مختلف و در موقعیت های مختلف در اطراف آن ساختمان قدم بزنید. حتی می توانید ببینید که ساختمان در هنگام غروب خورشید یا زمانی که مملو از مردم است چه شکلی به نظر می رسد. این نوع ابزارهای هم‌آفرینی حتی در متاورس رایج‌تر خواهند شد.

چالش های متاورس
متاورس یک جنبه منفی نیز دارد و ما باید این چالش ها را در حین حرکت به دنیای مجازی فراگیرتر در نظر بگیریم. این چالش ها شامل مواردی مانند:

1. حریم خصوصی - متاورس به طور بالقوه داده های شخصی زیادی را از هر کاربر جمع آوری می کند، از جمله چشم پوشی، واکنش های فیزیکی و لمسی. چگونه می توانیم از این داده ها محافظت کنیم؟

2. محافظت از کودکان - همانطور که بچه ها خود را در متاورس غوطه ور می کنند، چگونه می توانیم کارهایی که انجام می دهند و می بینند نظارت کنیم تا بتوانیم آنها را ایمن نگه داریم؟

3. نگرانی‌های سلامتی- خماری‌های واقعیت مجازی، غم و اندوه پس از واقعیت مجازی و اعتیاد به سایبری واقعی هستند- چگونه می‌توانیم با چالش‌های سلامتی در دنیایی همه‌جانبه مبارزه کنیم؟

4. نابرابری دسترسی - چگونه می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که مردم به فناوری مورد نیاز برای پیوستن به متاورس، از جمله گوشی‌ها، هدست‌ها و اتصالات، دسترسی برابر دارند؟

5. مسائل حقوقی - ما باید مسائل خاکستری نظارتی متاورس را حل کنیم. به عنوان مثال، چه زمانی یک عمل مجازی جرم است؟

6. حساسیت زدایی – با ورود افراد به دنیای مجازی واقعی تر، چگونه می توانیم مطمئن شویم که نسبت به خشونت، نژادپرستی و زن ستیزی حساسیت نشان نمی دهند؟

7. هک هویت - همه ما از آواتارهای مجازی برای پیمایش در متاورس استفاده خواهیم کرد، بنابراین محافظت از هویت ما بسیار مهم خواهد بود. چگونه می توانیم تأیید کنیم که کاربران در دنیای مجازی همان کسانی هستند که می گویند؟

کد خبر: ۱۴۳٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha