۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا کاهش یافت

با توجه به اینکه داده‌های قوی از مشاغل ایالات متحده نگرانی‌های جنگ اوکراین را کاهش داده، قیمت طلا کاهش یافت.

به گزارش بازار، صبح روز دوشنبه قیمت طلا در آسیا کاهش یافت. داده های قوی مشاغل در ایالات متحده انتظارات از سیاست های پولی شدیدتر ایالات متحده را افزایش داد و سود اوراق افزایش یافت و با وجود حمله روسیه به اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، تقاضای این فلز امن جبران شد. معاملات آتی طلا تا ساعت ۹:۱۲ صبح به وقت تهران با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۲۱.۳۰ دلار رسید و تغییر اندکی داشت. روز دوشنبه دلار، که معمولاً نسبت به طلا معکوس حرکت می کند، کاهش یافت و سود اوراق خزانه داری ایالات متحده در کنار انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده افزایش یافت.

گزارش مشاغل ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد نیز قوی تر از حد انتظار بود. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تا ۴۳۱ هزار افزایش یافت، در حالی که نرخ بیکاری ۳.۶ درصد در ماه مارس بود. داده‌های جداگانه نشان داد که PMI برای ماه مارس ۵۷.۱ بود در حالی که PMI تولید ۵۸.۸ بود. این داده ها انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو سیاست های پولی را تشدید خواهد کرد، با قیمت گذاری اوراق آتی صندوق های فدرال رزرو تقریباً به نسبت چهار پنجم شانس افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه می ۲۰۲۲ را تقویت کرد. سود اوراق دو ساله به بالاترین حد در سه سال گذشته و معادل ۲.۴۹۳۰ درصد رسید.

بانک مرکزی استرالیا تصمیم سیاسی خود را در روز سه‌شنبه و بانک مرکزی هند در روز جمعه اعلام خواهد کرد. کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان روز یکشنبه گفت که اتحادیه اروپا باید درباره ممنوعیت واردات گاز روسیه بحث کند. این در حالی است که اوکراین روسیه را به قتل عام در شهر بوچا متهم کرده که وزارت خارجه روسیه آن را رد کرده است.

تقاضای فیزیکی طلا در هند در طول هفته گذشته بهبود یافت در حالی که قیمت های داخلی در آستانه تعطیلات آخر هفته کاهش یافت. در چین، به عنوان مصرف کننده برتر، خریدها محدود شد در حالی که شانگهای جهت مهار آخرین شیوع کرونا، قرنطینه را تمدید کرد. همچنین گزارش شده است که این کشور نوع جدیدی از گونه اومیکرون را شناسایی کرده است. سایر فلزات گرانبها، نقره ۰.۱ درصد و پالادیوم ۲.۲ درصد افزایش یافت در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت.

کد خبر: ۱۴۳٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha