۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کشاورزی و دریای مازندران اقتصادی نیست
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

کشاورزی و دریای مازندران اقتصادی نیست

ساری-زارعی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه کشاورزی، دریا و جنگل در استان اقتصادی نیست، گفت: همچنان بخشی از مرکبات در انبارها در حال پوسیده شدن است.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات فراروی بخش کشاورزی، مطالبه گری و احیای حقوق تشکل ها را مسئله مهم دانست و گفت: جهاد کشاورزی متولی بخش کشاورزی است ولی متاسفانه کشاورزی اقتصادی نیست.

وی همچنین با عنوان اینکه دریا در استان نیز اقتصادی نیست، گفت: مگر نمی گوئیم یک سوم ظرفیت استان کشاورزی است و این بخش به پهباد نیاز دارد.

وی با اظهار اینکه بالگرد واجب تر است یا پهباد کشاوررزی، افزود: باید توان خود را در استان بالا بریم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم و به رغم آنکه توان تولید سه میلیون تن مرکبات را داریم همچنان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن در انبارها دپو و مانده است.

زارعی با انتقاد از عملیاتی شدن سد فینسک گفت: اجرای این سالانه حدود پنج هزار میلیارد تومان به کشاورزی ساری، میاندرود و نکا ضربه می زند در حالی مسئولان استان مطالبه ای برای جلوگیری از ساخت آن طرح نکرده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مازندران با تاکید براینکه جنگل نیز باید اقتصادی شود، گفت: جنگل متعلق به مردم است و راه جنگل نباید به رودی مردم بسته شود و حق بخش کشاورزی را باید از دولت بگیریم.

وی با تاکید براینکه دولت وظیفه دارد محصولات کشاورزی را خریداری کند، گفت: باید به واسطه تشکل ها، بخش کشاورزی استان را متحول کنیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha