۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۴
تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال

دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سید غنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال شعار مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نام‌گذاری شده است و متناسب با این شعار، تمام دستگاه‌های کشور تکالیفی دارند که نسبت به محقق شدن شعار ملزم هستند گفت: مجلس در سال ۱۴۰۰ طرح جهش دانش بنیان که طرح کاملی بود را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب کرد و موانع و مشکلات این طرح تا حدودی از نظر قانونی رفع شده است.

نظری خانقاه با تاکید به اینکه این قانون در سال جاری باید عملیاتی و اجرا شود، افزود: در همین راستا مقرر شد از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و تسهیلاتی به آنان ارائه داده شود. همچنین برای فروش محصولات تولیدی این شرکت‌ها به آنها کمک خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است باید تمام برنامه‌ها و طرح‌های دولت و مجلس نیز متناسب با همین شعار سال باشد و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز با پای‌بندی به این اصول و موازین اقدام کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری‌ها را داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی را در تمام حوزه‌ها حاصل کنیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در دهه‌های اخیر توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار ارزشمندی را بر جای بگذارند به طوری که ۷ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف کار و تلاش می‌کنند و این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

نظری خانقاه ادامه داد: یکی از اولویت‌های مقام معظم رهبری توجه به بخش کشاورزی در این حوزه است تا با روش های نوین دانش بنیان بهترین بهره‌وری را در این زمینه داشته باشیم و با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس درصدد هستیم با حمایت‌های مالی، معنوی و بانکی شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

نظری خانقاه خاطر نشان کرد: تحقق شعار سال همواره در مجلس به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است تا بتوان به تمام اهداف خود در این زمینه دست یافت، بنابراین در این زمینه نباید بی‌توجهی شود.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha