۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
انتقاد نماینده ولی فقیه در گلستان از قیمت های نجومی مسکن در گرگان

انتقاد نماینده ولی فقیه در گلستان از قیمت های نجومی مسکن در گرگان

گرگان- آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به قیمت نجومی زمین و مسکن در محدوده ناهارخوران گرگان، گفت: با وضع فعلی بخشی از مردم هیچ‌گاه خانه دار نمی شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در شورای اداری استان گلستان خطاب به شهردار گرگان اظهارکرد: قیمت زمین‌ها و مسکن در ناهارخوران به گوشم می‌خورد که شاید حتی در تهران این گونه نباشد و اگر این قیمت‌ها درست باشد بخشی از مردم هیچگاه خانه‌دار نمی‌شوند.

امام جمعه گرگان افزود: شهردار گرگان تلاش کند ساخت و سازها را به سمت بافت قدیمی گرگان بیاورد تا اتفاقات زیبایی در شهر بیفتد.

گفتنی استهرچند دولت در تلاش است با اجرای قانون جهش تولید مسکن قیمت تمام شده مسکن در کشور را کاهش داده و امکان صاحبخانه شدن اقشار ضعیف جامعه را فراهم آورد اما برخی رویکردها و چشم اندازهای ترسیمی در مدیریت شهری گرگان، سد راه اجرای این سیاست ها محسوب می شود.

شهرداری گرگان در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ با ارائه طرحی به پارلمان شهری عوارض این بخش را چند برابر افزایش داد. براساس مصوبه شورای شهر گرگان عوارض نوسازی، صدور پروانه، فروش تراکم و ماده ۱۰۰ به طرز غیرمنطقی افزایش یافته که به شکل مستقیم بر روی قیمت مسکن تاثیر می‌گذارد و عملاً قیمت تمام شده مسکن را در گرگان افزایش خواهد داد.

در جلسات پایانی شورای شهر گرگان تعدادی از فعالان حوزه صنعت ساختمان با حضور در پارلمان شهری اعتراض گسترده خود را نسبت به این لایحه شهرداری اعلام کردند و خواستار بازنگری در این موضوع شدند.

گفته می‌شود علی‌محمد زنگانه، استاندار گلستان هم به طور تلویحی خواستار بازنگری در این لایحه و اعمال مشوق های جبرانی در این حوزه شده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 0
      والله مردم نون شب ندارن 3ماه کرایه ندادم ماهی1500ملیون تومان بدادما برسید نه کار هست نه پول نمیدونم چیکار کنم بخدا خسته شدم
      • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
        0 0
        بمیرم برات داداش همه این گرفتاری دارند
    • حمیدرضا IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      0 0
      چرا قیمت های روستایی این همه بالاس. ما راضی هستیم به روستا... اما اونا هم طاقچه بالا میذارن