۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
نخستین حضور بین‌المللی اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت در ترکیه

نخستین حضور بین‌المللی اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت در ترکیه

تولیدکنندگان اسباب‌بازی کشورمان با حضور در چهارمین دوره نمایشگاه اسباب‌بازی ترکیه، به ارائه محصولات ایران ساخت پرداختند.

به گزارش بازار، این رویداد با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شد و نخستین حضور بین‌المللی تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت به شمار می‌رود.

استقبال از غرفه ایران در این نمایشگاه، مطلوب بوده است و صدها نفر، از غرفه اسباب‌بازی کشورمان بازدید به عمل آوردند که از این بین، ۲۰۵ نفر از ۴۰ کشور جهان، فرم‌های مربوطه را تکمیل کرده‌اند تا ضمن شکل گیری نوعی ارتباط تجاری، قیمت محصولات برای سفارش کالا به آن‌ها ارسال شود.

علاوه بر کشورهای منطقه، علاقمندانی از کشورهای آمریکا، روسیه، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، انگلستان، فرانسه، آلمان، هند و... نیز فرم‌های مربط به ارسال قیمت محصولات را پر کرده‌اند.

ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، صادرات بیشتر محصولات ایرانی را در مسیر تصاحب بخشی از این بازار پرجاذبه جهانی در دستور کار خود دارد. هم‌زمان با تلاش تولیدکنندگان ایرانی برای ارائه توانمندی‌های به‌روز، باید برخی تسهیل‌گری‌ها از جانب سازمان‌های مرتبط نیز صورت گیرد که تسهیل در اخذ گواهینامه و استانداردهای بین‌المللی، از جمله این موارد است.

همچنین اضافه کردن اسباب‌بازی به لیست کالاهای با گمرک ترجیحی در کشور، ایجاد شوروم‌های منطقه‌ای، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی اسباب‌بازی به صورت هدفمند و تامین سرمایه در گردش برای تولیدکننده‌های اسباب‌بازی ایرانی با ظرفیت صادرات، از دیگر موارد تشویقی است که می‌تواند به رونق صادرات این محصولات کمک کند. ستاد فناوری‌های نرم با کمک مرکز تعاملات بین المللی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این مهم را در دستور کار خود دارد.

در این دوره از نمایشگاه، ۲۵۱ برند متعلق به ۱۷۲ شرکت از ۱۸ کشور جهان، به ارائه محصولات خود پرداختند.

۹ تولیدکننده ایرانی با ارائه ۲۰۰ محصول، نخستین حضور بین‌المللی اسباب‌بازی‌های ایران‌ساخت را رقم زدند. در این نمایشگاه، محصولاتی در زمینه‌های مختلفی، چون «انواع مدل‌های عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها»، «اسباب‌بازی‌های اکشن و شخصیت‌ها»، «اسباب‌بازی نوزادان و کودکان زیر ٣ سال»، «بازی‌های پازل و کارت»، «اسباب‌بازی چوبی»، «ابزار و تجهیزات کودک»، «اسباب‌بازی‌های آموزشی»، «اسباب‌بازی‌های خارج از منزل، پارک و باغ»، «تجهیزات و اسباب‌بازی‌های دریایی و استخر»، «تجهیزات و اسباب‌بازی‌های ورزشی»، «محصولات چندرسانه‌ای»، «اسباب‌بازی هوشمند»، «مهدکودک و تجهیزات آموزشی»، «محصولات تبلیغاتی» و «جشنواره لباس و ماسک» ارائه شد.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حامی مالی پاویون اسباب‌بازی ایران در این دوره از نمایشگاه ترکیه بوده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha