۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده شاه‌عبدالعظیم به ۶۰۰ میلیون تومان رسید
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران:

سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده شاه‌عبدالعظیم به ۶۰۰ میلیون تومان رسید

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی شهرری به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در شهرهای استان ۳۰۰ میلیون است اما این تسهیلات در شهرری و محدوده بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) به ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

محبت‌خواه گفت: مالکان مسکن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کنند و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت استعلام کرده و برای دریافت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه گفت: دریافت این تسهیلات نیاز به هیچگونه سپرده‌گذاری ندارد.

وی افزود: مالکان علاوه بر تسهیلات فوق می‌توانند از سایر مزایای ساخت مسکن در بافت فرسوده شامل انشعابات رایگان، آب، برق، گاز و تخفیفات نوسازی شهرداری‌ها نیز استفاده کنند.

محبت‌خواه درخصوص سایر شرایط پرداخت این وام توضیح داد: این وام به مالکان و انبوه‌سازانی تعلق می‌گیرد که در محدوده بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت‌وساز کرده و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت کرده باشند علاوه بر این پروژه نیز می‌بایست ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی گفت: مسیر بعدی برای دریافت وام مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی (ورود به سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی و انتخاب گزینه بافت فرسوده و ادامه ثبت‌نام) است.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون از این وام با سود صفر درصد، ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و باقی‌مانده وام برای متقاضیان با سود ۱۱ درصد محاسبه می‌شود و اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این تسهیلات ۴ درصد محاسبه خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران به انبوه سازان توصیه کرد تا از این فرصت و وام‌های کم بهره به نحو احسن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha