۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
افزایش میزان تورم در ۱۹ کشور حوزه یورو

افزایش میزان تورم در ۱۹ کشور حوزه یورو

براساس گزارش مرکز آماری در اروپا موسوم به یورو استات، این افزایش تورم تا حدود زیادی ناشی از گران‌تر شدن حامل‌های انرژی است.

به گزارش بازار، براساس گزارشی که مرکز آماری در اروپا موسوم به یورو استات (Eurostat) روز جمعه منتشر کرد، این افزایش تورم تا حدود زیادی ناشی از گران‌تر شدن حامل‌های انرژی است که در مقایسه سالیانه، در ماه مارس سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل افزایش چهل و چهار ممیز هفت دهم درصدی داشت.

بهای مواد غذایی پنج درصد افزایش سالیانه را برای ماه مارس نشان می دهد و میزان افزایش برای سایر محصولات صنعتی و خدمات براساس تعیین بانک مرکزی اروپا، دو درصد بود.

به گزارش یورونیوز، این رقم در حالی از سوی اداره آمار اتحادیه اروپا منتشر شد که جنگ اوکراین طی هفته‌های گذشته منجر به افزایش قیمت سوخت، گاز و دیگر منابع انرژی شده است. نرخ تورم در ۱۹ کشور حوزه یورو در ماه فوریه به ۵.۹ درصد رسیده بود. رقمی که از زمان اعلام نرخ تورم در حوزه یورو در سال ۱۹۹۷ بی‌سابقه بود.

رکورد نرخ تورم در کشورهای حوزه یورو از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون هر ماه شکسته شده است. از رشد قیمت منابع انرژی به عنوان دلیل اصلی افزایش نرخ تورم در کشورهای اروپایی یاد می‌شود. میزان افزایش سالانه بهای منابع انرژی (سوخت، گاز و الکتریسیته) در ماه مارس به ۴۴.۷ درصد رسید. این رقم در ماه فوریه ۳۲ درصد بود.

کد خبر: ۱۴۳٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha