۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
بازارهای آسیایی رشدی نسبی را به ثبت رساندند

بازارهای آسیایی رشدی نسبی را به ثبت رساندند

بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه پس از پشت سر گذاشتن تلخ ترین رکود بازارهای مالی از سال ۱۹۳۰ میلادی، نفس راحتی کشیدند و با اندکی افزایش معاملات را خاتمه دادند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، با شروع مجدد برخی از فعالیت های تجاری در دنیا، بازارهای آسیایی نیز رشدی نسبی را به ثبت رساندند.

چین که در پی تقویت زیرساخت های اقتصادی خود است در اقدامی جدید، نرخ بهره میان مدت را به پایین ترین حد ممکن رسانده است تا بتواند از این طریق اقتصاد در هم تنیده خود را کمی التیام ببخشد.

این اقدامات تقویتی چین موجب شد شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن امروز با رشد ۰.۲ درصدی همراه شود و شاخص شانگهای چین نیز ۰.۳ درصد مثبت شد.

شاخص نیکی ژاپن ۰.۲ درصد افت کرد این در حالی است که در جلسه قبلی معاملاتی افت ۳ درصدی را به ثبت رسانده بود.

در بازار آتی اروپا، شاخص E-Mini با افت ۰.۵ درصدی همراه شد و شاخص آتی یورواستاکس و فوتسی لندن نیز بدون تغییر نسبت به معاملات جلسه گذشته، همراه شدند.

این در حالی است که، تحلیلگران پیش‌بینی کردند در نیمه اول سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی اروپا به میزان متوسط ۱۰ درصد کاهش می یابد. در عین حال، ضربه اصلی به اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم رخ خواهد داد، زمانی که اقتصاد اروپا ۸.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست می دهد.

کارشناسان معتقدند، حتی اگر اقتصاد در اوپا در نیمه دوم سال بهبود یابد نیز، تولید ناخالص داخلی در کشورهای اروپایی همچنان ۵.۲ درصد کاهش در سال را نشان خواهد داد.

اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که به بزرگترین مراکز گسترش این ویروس در اروپا تبدیل شده اند، بیشترین فروپاشی اقتصادی را متحمل می شوند.

تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۷.۳ و ۵.۷ درصد کاهش می یابد. اقتصاد انگلیس ۵ درصد تولید ناخالص داخلی را در طی سال جاری از دست می دهد، آلمان - ۴.۷ درصد، فرانسه - همچنین ۴.۷ درصد با کاهش تولید ناخالص داخلی رو به رو خواهند شد.

این آژانس همچنین به داده های صندوق بین المللی پول استناد می کند، که براساس آن، تولید ناخالص داخلی کشورهای اروپایی به دلیل انزوا و بسته شدن مرزها، در سال ۲۰۲۰ به میزان ۷.۵ درصد کاهش می یابد.

طبق آمار صندوق بین المللی پول، ایتالیا و اسپانیا نیز بیشترین آسیب را خواهند دید. پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی فرانسه ۷.۲ درصد، آلمان با ۷ درصد در طی سال جاری کاهش می یابد. گفتنی است تا کنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا ویروس درگذشته اند.

به نظر می رسد در این میان، اقتصاد آمریکا که درگیر ویروس کرونا شده است به سختی بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. طبق آخرین آمار منتشر شده میزان تلفات ویروس کرونا در آمریکا در یک روز، رکورد دیگر کشورها را پشت سر گذشته است و با دو هزار و ۲۲۸ فوتی در یک روز درگیرترین کشور به ویروس کرونا اعلام شده است.

کد خبر: ۱۴٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha