۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
سوء استفاده آمریکا از نظام مالی جهانی
رئیس جمهور روسیه عنوان کرد

سوء استفاده آمریکا از نظام مالی جهانی

رئیس جمهور روسیه با متهم کردن آمریکا گفت: سوء استفاده از نظامهای پرداخت مالی جهان پذیرفتنی نیست.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با مسئولان صنایع هوایی این کشور، با متهم کردن آمریکا به ایجاد بحران‌های مالی در سطح جهان، به زیان دیگران و در جهت منافع خویش، خواستار پرداخت هزینه گاز به روبل روسیه شد. وی تاکید کرد مسکو به قراردادهای پیشین با مشتریان گاز روسیه متعهد است ولی آنها باید در بانک‌های روسیه حساب‌هایی به روبل باز کنند تا بهای قرارداد گازی را از اول آوریل سال جاری میلادی به روبل پرداخت کنند. پوتین تصریح کرد: نپرداختن هزینه گاز به روبل به معنای عمل نکردن آنها به تعهدات تلقی خواهد شد و مسئول عواقب این موضوع خواهند بود.

رئیس جمهور روسیه گفت: بار دیگر تأکید می‌کنم زمانی که کشورهای غربی از سامانه‌های پرداختی مالی به عنوان سلاح و فشار استفاده می کنند و شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی-حقیقی را تحریم و حساب‌ها را مسدود می‌نمایند، هیچ دلیلی ندارد که ما از این ارزها استفاده کنیم و این چیزی است که اتفاق می‌افتد. وی افزود: ما گاز را به کشورهای اروپا عرضه و آنان نیز مبالغی پرداخت کردند ولی بخشی از این پولها نزد آنها ماند و اقدام به مسدود کردن این دارایی‌ها کردند، و در عمل نیمی از گازی را که به اروپا دادیم، رایگان بود. ادامه این وضع، به این شیوه امکان ندارد. این در حالی است که امکان دارد درآمدهای ناشی از محل فروش گاز بار دیگر مسدود شود و رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای غربی آشکارا در این خصوص اظهار نظرهایی کرده اند. اگر نگاهی همه جانبه و چند بعدی به اوضاع داشته باشیم، صادرات گاز روسیه و فروش آن با روبل روسیه یک گام خوب برای تقویت حاکمیت مالی و اقتصادی ما است و ما به حرکت در این زمینه و اجرای طرح‌های خود پایبند خواهیم بود و تجارت با پول ملی خود را افزایش خواهیم داد.

پوتین ادامه داد: در همین حال کشورهای دیگری هستند که از تجارت با پول‌های ملی خودشان صحبت می‌کنند و ما تأکید می‌کنیم گاز را بر اساس قراردادهای امضا شده با قیمت‌هایی بسیار کمتر از «بازارهای موقتی و بازارهای آینده» صادر خواهیم کرد. صادرات گاز به معنای تولید برق، گرم کردن خانه‌ها و همچنین پرداخت حقوق شهروندان اروپایی است. کشورهای غربی، اقتصاد را به سوی بحران و تورم جهانی سوق می‌دهند و معیشت میلیون‌ها شهروند را در سراسر جهان متزلزل می‌کنند. حال سئوال اینجاست که چه کسی مسئول است؟ روشن است که آمریکا تلاش خواهد کرد مشکلات خودش را به زیان دیگران حل کند از جمله اینکه موج‌ جدیدی از کسری (بحران مالی) ایجاد خواهد، همچنانکه در گذشته نیز چنین کرده است.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha