۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
۳۲ درصد جمعیت شهری گرفتار بافت های فرسوده هستند
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۳۲ درصد جمعیت شهری گرفتار بافت های فرسوده هستند

آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق برنامه از دی ماه سال گذشته تا دی ماه امسال ۱۵۰ هزار واحد فرسوده نوسازی می شود.

به گزارش بازار، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از مجموع ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافتهای فرسوده شهری ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد سازه پایداری ندارند و خطر زلزله آنها را تهدید می کند. مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: این واحدها متأسفانه نه سازه فلزی دارند و نه سازه بتنی دارند و اگر خدایی نکرده زلزله بیاید ممکن است کشته های زیادی داشته باشیم لذا موضوع خیلی جدی و مهم است.

وی با اشاره به خطر زلزله برای بافتهای فرسوده شهری تصریح کرد در مجموع بیش از ۱۶۰ هزار هکتار یعنی چیزی حدود ۲۵ درصد سطح شهرهای مان دچار این مشکل هستند و چیزی بالغ بر ۲۱ و نیم میلیون نفر جمعیت یعنی حدود ۳۲ درصد جمعیت شهری ما گرفتار همین بحث هستند.

آیینی در ادامه با تقسیم بندی بافتهای فرسوده به سه بخش گفت :‌ چیزی قریب ۶۰۰ شهر در کشورمان دارای بخشهای حاشیه نشینی، ‌ بافت فرسوده میانی و بافت فرسوده تاریخی هستند که عمدتاً در کلانشهرها و شهرهای بزرگ واقع شده اند.

آیینی به عقب ماندگیهای نوسازی بافتهای فرسوده اشاره کرد و گفت : بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه مقرر بود همه بافتهای فرسوده در مدت ۱۰ سال نوسازی شود اما مقدار انجام شده زیر ۱۰ درصد است یعنی ما چیزی حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد فرسوده داشتیم که فقط ۲۰۵ هزار واحد آن نوسازی شده اشت و ما کار انجام نشده زیادی پیش رو داریم.

کد خبر: ۱۴۳٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha