۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
آبرسانی به ۱۶ هزار روستای کشور در ۳۰ ماه آینده
 معاون وزیر نیرو اعلام کرد

آبرسانی به ۱۶ هزار روستای کشور در ۳۰ ماه آینده

کرمان- معاون وزیر نیرو از آبرسانی به ۱۶ هزار روستای کشور ظرف ۳۰ ماه آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، اتباک جعفری صبح امروز ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ اتابک جعفری در بازدید از تصفیه خانه و پروژه فاضلاب شهر کرمان گفت: تامین آب در حوزه روستایی و جاهایی که مشکل داریم، در دستور کار دولت قرار گرفته تا روستاییان از آب شرب و بهداشتی و گوارا بهره مند شوند. در این راستا قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را با همکاری سپاه پاسداران با هدف تامین آب شرب روستایی تشکیل دادیم که این طرح ظرف ۳۰ ماه ۱۶ هزار روستای کشور را آبرسانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: این طرح ۱۵۰ روستای استان کرمان را نیز آبرسانی می کند و اگر احساس کمبودی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، تمامی آنان را تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی می کنیم که تمامی روستاییان از آب شرب بهره مند شوند.

معاون وزیر نیرو در ادامه بیان کرد: همچنین در پساب کارهای خوبی انجام شده و قراردادهایی برای فاضلاب شهرستان زرند، کرمان و سیرجان منعقد شده و کارها به خوبی پیش می رود و قرارداد فاضلاب کرمان پنج ساله است که تا ۲ سال آینده خطوط انتقال این پروژع فعال خواهد شد.

کرمان به لحاظ منابع آب دچار کمبود است
جعفری با اشاره به پروژه خط انتقال آب گفت: : کرمان به لحاظ منابع آب دچار کمبودهایی است اما اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است و پروژه هایی در این خصوص اجرا شده است و خط انتقال آب از خلیج فارس برای بلند مدت ظرفیت خوبی برای تامین آب کرمان به شمار می رود و ضمن برنامه ریزی برای پروژه صفارود می توانیم از آن برای تامین آب شرب کرمان استفاده کنیم.

علی رشیدی مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان در این بازدید گفت: این پروژه به یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۹۰ میلیارد تومان آن را از روش های مختلف طی سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار می کنیم و مناقصه آن را برگزار کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در ادامه اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد تومان در پروژه های فاضلاب استان(کرمان، سیرجان و زرند) سرمایه گذاری شده که با حمایت های شرکت مهندسی آبفا و استانداری کرمان امیدواریم با سرعت بیشتری افتتاح شود.

محمد طاهری در ادامه اظهار داشت: این پروژه با ظرفیت ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز آب فاضلاب کرمان را به چرخه مصرف بازمی‌گرداند.

وی یادآور شد: قرارداد این پروژه برای سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۲ هزار میلیارد ریال آن اجرا شده و در دوره احداث برای یکهزار و ۸۰ نفر و در دوره بهره برداری ۱۵۰ سال اشتغالزایی می کند.

طاهری در مورد فاضلاب زرند گفت: کاراز سال ۹۸ آغاز شده که ۲۱۷ میلیارد تومان قرارداد پروژه است و در زمان اجرای طرح ۲۵۰ و زمان بهره برداری ۹۰ نفر اشتغالزایی کرده و ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 0
      سلام الان روستای روبروی ترمینال جدید شهرکرمان (چهارده معصوم وکوره های آجر پزی) جز چه قسمتی است بیش از 10000 نفرجمعیت دارد نه آب نه برق نه گاز نه آسفالت هیچی نداره چرا؟؟؟؟؟ چرا به ما امکانات نمیدین والله ما هممون ایرانی ومسلمان وشیعه هستیم از اینها بگذرید آدم هستیم