۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
رشد دو برابری مالکیت زنان نروژی در صنعت ارزهای دیجیتال
داده های آماری نشان داد؛

رشد دو برابری مالکیت زنان نروژی در صنعت ارزهای دیجیتال

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه آرکان، تعداد زنان نروژی مالک ارزهای دیجیتال، تنها طی یک سال از ۳٪ به ۶٪ افزایش یافته که نشان دهنده رشد دو برابری است.

به گزارش بازار، بر اساس یک نظرسنجی انجام شده توسط موسسه آرکان، تعداد زنان نروژی مالک ارزهای دیجیتال، تنها طی یک سال از ۳٪ به ۶٪ افزایش یافته که نشان دهنده رشد دو برابری است.

با این حساب، تعداد کل زنان نروژی مالک ارزهای دیجیتال دیجیتال در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است.

این گزارش حاصل از نظرسنجی انجام شده توسط دو موسسه تحقیقاتی آرکان و همچنین ارنست ان یانگ است که به تازگی منتشر شده و نشان می دهد که میزان مالکیت زنان بر دارایی‌های رمز ارزی در نروژ، از ۳ درصد در اوایل سال ۲۰۲۱ به ۶ درصد در ۳۰ مارس سال جاری افزایش یافته است.

گفته می شود در این نظرسنجی آنلاین، هزار نروژی ۱۵ سال به بالا را جامعه هدف خود قرار داده و تحلیل داده های حاصل از آن با مشارکت NORSTAT که یکی از بزرگان داده کاوی پیشرو در خدمات تحقیقات بازار شمال اروپا به حساب می آید انجام شده است.

در جریان انجام این نظرسنجی، تقریباً دو سوم از همه پاسخ دهندگان زن گفتند که برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ ارز دیجیتال خریداری کرده اند. تا قبل از انجام این نظرسنجی اخیر، شکاف جنسیتی در مالکیت رمزارزی نروژی در حال افزایش بود و مالکیت زنان از سال ۲۰۱۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱ در عدد ۳ درصد ثابت باقی مانده بود. مالکیت مردان در همان دوره از ۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در مجموع، تقریباً ۱۰ درصد از جمعیت نروژ که معادل ۴۲۰ هزار نفر است، اکنون دارای نوعی ارز دیجیتال هستند که نشان دهنده دو برابر شدن مالکیت کلی ارزهای دیجیتال نروژ از سال ۲۰۱۸ به این سو است.

البته نروژ تنها کشوری نیست که شاهد افزایش مشارکت زنان در ارزهای دیجیتال بوده است. نشریه کوین تلگراف پیشتر در ماه دسامبر گزارش داد که مطالعه انجام شده توسط صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در استرالیا نشان داد که تعداد زنان استرالیایی که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند نیز از ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۰ درصد در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی افزایش یافته است.

همچنین در نظرسنجی مشابه انجام شده در سال ۲۰۲۲ در ترکیه، که در ماه مارس توسط صرافی کوکوین منتشر شد، نشان داد که توزیع یکنواخت‌تر بین کاربران مرد و زن کریپتو در این کشور وجود دارد، به طوری که زنان تقریباً نیمی (۴۷٪) از کل سرمایه‌گذاران کریپتو را تشکیل می‌دهند.

در حالی که روند مشارکت برابرتر در ارزهای دیجیتال مثبت به نظر می رسد، هنوز شکاف های قابل توجهی در حوزه های خاصی از صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد. در بخش NFT، مشارکت کنندگان زن تنها ۵ درصد از کل فروش در کل بازار را به خود اختصاص می دهند.

همچنین بر اساس نظر سنجی های انجام شده، به طور کلی مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال همچنان در حال رشد است. بر اساس نظرسنجی که هفته گذشته از کوکوین منتشر شد، تقریباً نیمی از جمعیت آلمان اعلام کرده‌اند که آماده سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و زنان ۵۳ درصد از این جامعه آماری را تشکیل می‌دهند.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha