۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
توسعه زیست‌بوم فناوری در دستور کار دولت

توسعه زیست‌بوم فناوری در دستور کار دولت

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک فناوری پردیس بر توسعه زیست‌بوم فناوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کردند.

به گزارش بازار، سورنا ستاری در حاشیه بازدید از پارک فناوری پردیس افزود: این یک فرصت استثنایی است که امسال در اختیار ما قرار گرفته تا بتوانیم در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری، رشد و جهشی تأثیرگذار داشته باشیم.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری بخشی از زیست‌بوم فناوری محسوب می‌شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید تا پایان فروردین با وزارتخانه‌های اصلی که بازیگر اصلی اقتصاد کشور هستند، برنامه‌های خود را نهایی کند و در این راستا گام‌های تأثیرگذار را برداریم.

در ادامه محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در وزارت علوم تحقیقات و فناوری تلاش می‌کنیم تا در حوزه زیست‌بوم فناوری بتوانیم فضای کاری را برای افراد صاحبان ایده توسعه دهیم.

وی گفت: برای افراد صاحبان ایده باید فرصت ایجاد شود که ایده‌های خود را در میدان عمل آزمایش کند و شرایط تبدیل‌شدن این ایده به پدیده را مهیا کند.

زلفی گل تاکید کرد: برای پارک‌های علم و فناوری و مؤسسات شتاب‌دهنده مستقر در این پارک‌ها تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم تا صاحبان ایده را جذب کنند و بتوانند نظام ایده خود را به محصول تبدیل کنند و زیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان آن طراحی نظام ایده‌ها و نیازها است که در روز معلم از این سامانه رونمایی می‌شود، به‌طوری‌که این سامانه می‌تواند تمام نیازهای صنایع دولتی و خصوصی را در اختیار صاحبان ایده قرار دهد.

وی در ادامه به سند نظام ملی نوآوری کشور اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم سند نظام ملی نوآوری کشور را با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور توسعه دهیم و به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهیم.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha