۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸
سهم شرکت‌های دانش‌ بنیان از درآمد ناخالص ملی کمتر از ۱ درصد است
عضو هیئت رئیسه مجلس:

سهم شرکت‌های دانش‌ بنیان از درآمد ناخالص ملی کمتر از ۱ درصد است

گرگان- دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که سهم فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل درآمدهای ناخالص ملی کمتر از یک درصد است که باید به ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محسن دهنوی شامگاه چهارشنبه در جلسه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گلستان اظهارکرد: بهره مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل درآمدهای ناخالص ملی سنخیتی با جایگاه و ظرفیت بالای مباحث علمی و فناوری ندارد و نیازمند بازنگری جدی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان از محل درآمدهای ناخالص ملی کمتر از یک درصد است که باید به ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: قانون جهش تولید دانش بنیان تا پایان فروردین ماه ابلاغ می شود که وظیفه مندی همه نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و اجرایی در آن منظور شده است.

دهنوی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ هفت هزار میلیارد ریال در ردیف وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای توسعه تجهیز پارک‌های علم و فناوری پیش‌بینی شده که امیدواریم به صورت عادلانه در سطح کشور توزیع شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی، دامداری و صنایع تبدیلی از جمله مزیت های گلستان است که تاکنون توجه ویژه‌ای به آن نشده و ضرورت دارد شرکت‌های دانش بنیان به سراغ این ظرفیت‌های بومی گلستان هدایت شوند.

دهنوی افزود: گلستان در تولید بسیاری از محصولات زراعی مانند توتون در زمره استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه گرفتار خام‌فروشی مزمن است و ایجاد واحدهای فراوری یک ضرورت غیرقابل انکار است.

کد خبر: ۱۴۳٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha