۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
فقر و نداری زیبنده خراسان رضوی نیست| اعزام وزرای دولت به شهرستان ها برای حل مشکلات مردم
رئیس جمهور در فرودگاه مشهد:

فقر و نداری زیبنده خراسان رضوی نیست| اعزام وزرای دولت به شهرستان ها برای حل مشکلات مردم

مشهد- آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه وارد فرودگاه مشهد شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه مشهد، مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، استاندار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت.

خراسان رضوی ظرفیت بسیاری در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن دارد

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی عصر چهارشنبه در بدو ورود به استان خراسان رضوی، در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد اظهار داشت:خراسان رضوی ظرفیت های بسیاری دارد که مهمترین آن نیروی انسانی تحصیلکرده کارآمد است و در این استان ظرفیت های بسیاری نیز در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن وجود دارد.

وی اذعان کرد: قبل از سفر استانی به خراسان رضوی، بررسی‌های لازم صورت گرفته و  لذا امیدواریم مسائل و مشکلات منطقه بررسی شده و در جلسات مختلف با مدیران عالی و نمایندگان استان تصمیمات مناسبی برای رفع مشکلات به نفع مردم گرفته شود.

وی از استان خراسان رضوی به عنوان  خطه تاریخی، تمدنی و فرهنگی برای ملت مسلمان ایران یاد کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های این استان به برکت مضجع شریف رضوی و مردم فهیم و بصیری است که ۱۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند، لذا فقر و نداری زیبنده این استان نیست.

رییس جمهور بیان کرد: پایتخت معنوی و مذهبی ایران اسلامی از استان هایی است که در آن فقها، فیلسوفان، شاعران و رزمندگان عزیزی پرورش یافته اند که مایه مباهات هستند و پایگاه علم و دانش جهان تشیع است.

سفر ۱۴ نماینده رییس جمهور به شهرستان های مختلف

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۴ نماینده رییس‌جمهور به همه شهرستان های استان سفر خواهند کرد به خبرنگاران گفت: سفر رییس‌جمهور فرصت بسیار مناسبی برای طرح و جمع‌بندی مشکلات استان و نهایی شدن راه حل رفع مشکلات است.

یعقوب علی نظری ادامه داد: برگزاری نشست شورای اداری استان با حضور رییس دولت و نمایندگان اعزامی رییس جمهور به شهرستان ها و مسوولان استانی و نشست خبری با اصحاب رسانه هم برای هجدهمین سفر استانی رییس جمهور پیش بینی شده است.

وی افزود: سفر به یکی از شهرستان ها و یکی از مراکز اقتصادی استان هم در برنامه سفر رییس‌جمهور دیده شده است در این رابطه به خبرنگاران گفت: معمولا بازدیدهای سرزده ای هم در هر سفر انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در جریان هجدهمین سفر استانی دولت که به مشهد صورت می گیرد، چهار روش برای ارسال درخواست و مطالبات مردم به نمایندگان رییس جمهور در نظر گرفته شده است.

نظری افزود: برگزاری میز خدمت در ۳۱ دستگاه دولتی در مشهد طی روزهای دهم و یازدهم فروردین یکی از این راه‌هاست که از ساعت هشت صبح تا ۱۸ پاسخگوی مردم خواهند بود.

حضور وزرا در شهر های خراسان رضوی
زیارت در حرم مطهر رضوی، بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، عمرانی و دانش بنیان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون، نخبگان ایثارگران و خانواده شهدا، شرکت در شورای اداری و نشست خبری از مهمترین برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر دو روزه است.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، ورزش و جوانان،جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.

در این سفر برخی از اعضای هیات دولت از صبح امروز به صورت جداگانه وارد مشهد و دیگر شهرستان های استان شده بودند و برخی نیز همراه رییس قوه مجریه به مشهد سفر کردند.

در حاشیه هجدهمین سفر استانی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از شهرستان های سرخس و فریمان بازدید خواهد کرد و معاون توسعه روستایی رییس جمهور راهی شهرستان های کوهسرخ و کاشمر در جنوب استان خواهد شد هم چنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر به شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات و وزیر نیرو در سفر به گناباد و بجستان در جریان مسائل و مشکلات مردم این مناطق قرار خواهند گرفت.

مردم شهرستان های سبزوار و نیشابور میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهند بود و شهرستان های مرزی تایباد و تربت جام پذیرای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

در قالب این سفر استانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستانهای جوین، جغتای و خوشاب در غرب استان می رود، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهمان مردم بردسکن و کاشمر است و معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست نیز به شهرستانهای درگز و قوچان سفر می کند.

همچنین وزیر راه و شهرسازی به کاشمر، وزیر صنعت، معدن و تجارت به نیشابور، سبزوار و داورزن، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به چناران و بینالود (طرقبه شاندیز) و وزیر کشور به شهرستان مرزی کلات سفر می کنند.

علاوه بر این طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزیران آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، کشور، میراث فرهنگی و همچنین معاونان امور زنان و خانواده و نیز توسعه امور روستایی رییس جمهور برنامه های جداگانه ای را در مشهد خواهند داشت .

کد خبر: ۱۴۲٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha