۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
۶۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در ۴ سال نوسازی می‌شود
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

۶۰۰ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در ۴ سال نوسازی می‌شود

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در برنامه نهضت ملی مسکن قرار است سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری نوسازی شود که در چهار سال ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نوسازی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی افزود: در طول هشت سال گذشته سقف واحدهایی که در نوسازی بافت فرسوده شهری حمایت شدند کمتر از ۱۲ هزار واحد در سال بوده است، اما در طرح نهضت ملی موظف هستیم سالانه ۱۰ برابر این رقم نسبت به گذشته نوسازی انجام دهیم.

وی ادامه داد: البته این حداقل واحدهای نوسازی است که باید در چهار سال انجام شود، برای نوسازی سقفی وجود ندارد.
مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: تقریباً با اکثر شهرداری‌ها به توافق رسیدیم که زمان صدور پروانه را به حداقل برسانیم، در برخی از شهرها به دو هفته رسیده است، اگرچه در برخی دیگر از شهرها صدور پروانه به یک ماه و در تهران به دو ماه رسیده است.

آقای آیینی درباره تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهری گفت: در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها و مراکز استان‌ها ۴۰۰ میلیون و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان برای نوسازی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی درباره تخفیف صدور پروانه نیز افزود: اکثر شهرداری‌ها را قانع کردیم که حداکثر تخفیف را برای صدور پروانه بدهند و در مقابل ما نیز حداکثر حمایت را از شهرداری‌ها خواهیم داشت.
Remaining Time -۱:۳۱
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: یک مجوز کلی از شورای عالی شهرسازی و معماری کشور دریافت کردیم که در حال تدوین لایحه‌ای هستیم تا یکسری مشوق‌های شهرسازی با حمایت از محله سازی برای تشویق توسعه گری و تجمیع ریزدانه‌ها فراهم کنیم.

آقای آیینی افزود: این مشوق‌ها شامل افزایش تراکم یک یا دو طبقه، تسهیلات در زمینه پارکینگ، پیش آمدگی و توده گذاری است که می‌تواند برای سازنده‌های مسکن مشوق خوبی باشد.

وی ادامه داد: این مشوق‌ها کمک می‌کند حدود ۲ و نیم میلیون خانواری که در واحدهای ناپایدار زندگی می‌کنند و سقف لرزان و نامطمئن دارند جانشان نجات یابد و فضای جدید برای مسکن ایجاد شود، همچنین فضای شهری بهبود پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۴۲٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 0
      سلام به ریاست شرکت باز آفرینی یه زحمت بکشید به بیمه تامین اجتماعی هم اعلام کنید که تخفیفات بافت فرسوده رو اعمال کند
    • ناشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
      0 0
      بافت فرسوده سکونتگاه فقراست پدر جاهای خوب کلانشهر هاست دولت باید بخره بکوبه خودش بسازه اینجوری مدیریت فضا با خودشه به ازای هر خانه هم پنج تا مسکونی به دست میاره